El barri de Sant Pere Nord de Terrassa tindrà una nova zona d’aparcament de 300 places d’estacionament situada a l’avinguda Béjar. Es tracta d’una mesura acordada entre l’Ajuntament i l’associació veïnal del barri, per fer front a la pèrdua d’estacionament al solar on s’està construint el parc de la República, que fins ara s’utilitzava com un espai d’aparcament lliure. Així ho ha exposat el Consistori en un comunicat, on apunten que la mesura serà efectiva abans que acabi el 2024.
Com serà la nova zona d’aparcament a Sant Pere Nord?
La nova zona d’aparcament serà entre la carretera de Matadepera i l’avinguda del Vallès. La creació d’aquestes noves 300 places d’estacionament implicarà fer obres ja que, segons apunta el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Xavier Cardona, el projecte preveu una gran zona d’aparcament “ordenat, en semi bateria i en cordó”.
On hi ha actualment el mercat dels dimecres, es reduiran de tres a dos els carrils de circulació en direcció a l’avinguda del Vallès, de tal manera que el passeig central es reduirà per donar cabuda a les noves places d’estacionament en els dos sentits de la marxa.
Exposen que, amb aquest projecte, s’absorbirà pràcticament el mateix nombre de vehicles que actualment aparquen en el descampat del Parc de la República.
A més a més, també es preveu la creació de vint passos de vianants nous al llarg del vial.

Una nova vida i utilitat a l’avinguda Bèjar
Aquesta mesura arriba després de diverses trobades entre l’Ajuntament i l’associació veïnal de Sant Pere Nord. Cardona reconeix que el barri està tensionat pel que fa a l’aparcament i celebra que la mesura s’hagi donar resposta “a una demanda veïnal” amb “el màxim consens i de la mà de l’entitat veïnal”.
El president de l’associació de Sant Pere Nord, Jaume Ávalos, valora la proposta positivament. Exposa a través del comunicat que aquest projecte “donarà una solució de present i futur al conjunt d’equipaments existents del Parc de la República, així com al futur CAP Nord i residència de Sant Pere Nord”. A més, donarà una nova vida i utilitat a l’avinguda Bèjar, que ha considerat un espai “infrautilitzat”. “En pocs anys el barri es transformarà i hi ha una estratègia clara per no perdre aparcament”, conclou.