MónTerrassa
Una setmana d’actes per conscienciar sobre la higiene de mans a Terrassa

L’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) ha decidit sumar-se un any més a la celebració del Dia Mundial de la Higiene de Mans, que té l’objectiu de conscienciar als professionals i a la ciutadania sobre la importància d’aquesta pràctica. En aquest sentit, des de Mútua destaquen que el bon rentat de les mans és “una de les intervencions més eficaces per a millorar la seguretat del pacient i prevenir malalties infeccioses”. Per aquest motiu, han preparat una setmana plena d’activitats al voltant de la higiene de mans.

Els actes s’han iniciat avui dilluns, 4 de maig, amb el conte ‘La MArtiNETA’, una publicació editada el Sant Jordi del passat 2017 i que tracta sobre sobre la importància de la higiene de mans i que busca fer prendre consciència als més petits. Demà dimarts, 5 de maig, el vestíbul de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa acollirà una taula informativa i de sensibilització. En aquest marc, també es repartiran preparats de base alcohòlica en format de butxaca i, a més, els professionals de la Comissió d’Infecció de MútuaTerrassa comptaran amb una làmpada de llum ultraviolada per mostrar de forma visual si s’ha aplicat bé el producte higienitzant.

Dimecres, 6 de maig, es donarà el tret de sortida a la campanya ‘Renta’t les mans, evita infeccions’, la qual busca interpel·lar a tothom amb el pretext que la solució a les infeccions “És a les nostres mans”. Les activitats continuaran dijous, 7 de maig, amb una jornada sobre la tècnica correcta de la higiene de mans d’acord amb les recomanacions de la OMS. En concret, es parlarà sobre els “cinc moments clau” per a la pràctica: abans del contacte amb el pacient, abans de realitzar una tasca asèptica, després del risc d’exposició a fluids corporals, després del contacte amb el pacient i un cop conclòs el contacte amb el seu entorn.

Finalment, divendres, 8 de maig, se celebrarà la darrera activitat que tractarà sobre la campanya d’enguany de l’OMS ‘Actuar salva vides’, que pretén difondre les recomanacions de la OMS a nivell comunitari. Algunes d’aquestes recomanacions són rentar-se les mans correctament amb aigua i sabó quan estiguin visiblement brutes o després d’haver tocat superfícies potencialment contaminants, emprar el gel desinfectant de mans a base d’alcohol quan no hi hagi aigua i sabó disponibles i rentar-se també les mans abans de menjar, després de tossir i abans o després del contacte amb una persona malalta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa