MónTerrassa
A la recerca d’un espai per ampliar l’atenció a la salut mental a Terrassa

Terrassa es troba immersa en un procés de recerca exhaustiva de nous espais que puguin acollir el servei d’atenció a la salut mental. Actualment, la ciutat ja posseeix un CSMIJ (Centre d’atenció a la Salut Mental d’Infants i Joves), gestionat per MútuaTerrassa, però des del Consistori i des de Salut consideren que no n’hi ha prou. 

“Tenim detectat, des de fa temps, que ens calen més recursos d’atenció a la salut mental. La Generalitat ho sap, i tothom n’és conscient”, ha manifestat a MónTerrassa la regidora de Salut de l’Ajuntament, Laura Rivas. En aquest sentit, explica que, sobre la taula, hi ha el compromís en ferm de construir un segon CSMIJ a la ciutat. “S’ha arribat a aquest acord, però, de moment, no tenim constància que hi hagi un pressupost tancat. Sí que sabem que la voluntat és traslladar, de forma annexa al futur CAP Nord, en els terrenys del Parc de la República, tots els serveis de salut mental, tant d’infants com d’adults, i que estaran gestionats pel CST”, ha recalcat.

Tanmateix, l’ampliació del CAP Nord no va tan de pressa com es voldria i podríem estar parlant d’uns quants anys fins que l’edifici fos una realitat. Per això, la preocupació de les famílies i de l’administració local és, “mentrestant, què?”. Doncs, mentrestant, l’Ajuntament s’ha proposat buscar espais alternatius i provisionals que puguin resoldre aquesta necessitat.

Ni massa grans i que s’hi pugui entrar ja

“Hem començat la recerca de locals que tinguin els metres adequats i que estiguin a disposició d’utilitzar-se sense fer-se grans reformes”, ha explicat Rivas. Aquests serien els dos principals condicionants que han posat des del Consorci Sanitari de Terrassa. “Hem buscat i buscat entre tots els locals buits que hi ha a la ciutat, però el mercat immobiliari està disparat. Queden només locals molt grans o locals que necessiten una inversió massa gran en rehabilitar-los, o bé, tenen un lloguer inassumible”, ha lamentat. Per intentar agilitzar la recerca, el govern també s’ha reunit amb entitats bancàries per veure la disponibilitat que tenen per llogar algun dels locals buits.

Rivas és conscient que el temps prem, i que les famílies estan desesperades. “Sabem que voldrien que el nou centre entrés en funcionament demà, però no podrà ser així, no serà ràpid. Tanmateix, i estem a sobre i lluitarem on calgui per aconseguir-ho”.

La bona notícia és que tant Ajuntament com Salut estan d’acord en què “a Terrassa ens fa molta falta un segon servei, també perquè des del Centre de Salut Mental de Sant Llàtzer se’ns ha dit que l’edifici se’ls ha quedat petit”. L’espai va escàs. També els professionals. “Tenim el compromís del CST que tiraran endavant amb el servei provisional si la Generalitat hi aposta, perquè també tenen problemes en la mateixa línia al CSMIJ de Rubí”, sentencia la regidora.

Comparteix

Icona de pantalla completa