Un gran dia de xerinola per aconseguir 200 donacions de sang a Terrassa. Aquest és el repte que des del Banc de Sang i Teixits s’han proposat aquest any, i ho faran, un cop més, amb l’ajuda del col·lectiu dels Bombers de la Generalitat i de moltíssimes entitats de cultura popular i comerciants que ajudaran a visibilitzar aquesta 12a edició de la campanya.

La iniciativa s’inicia a escala nacional aquest dimecres a la Garriga, i passarà al llarg de tot el mes de març i abril per més de 30 municipis. A Terrassa, el dia que s’ha de gravar a foc al calendari serà el dissabte dia 14 de març, des de les deu del matí a les vuit del vespre. El lloc escollit per ser l’epicentre de l’activitat és el Raval de Montserrat, tot i que la recollida de donacions es farà, com sempre, a la sala de Plens de l’Ajuntament de Terrassa.

Entre totes les jornades solidàries l’objectiu és superar les 2.000 donacions de sang. A la nostra ciutat, el repte s’ha posat a les 200, i d’aquesta manera, s’aconseguirà superar la xifra de 2.000 donacions aconseguides al llarg de les onze edicions celebrades. Ara mateix, estem a 1.945 donacions, com s’ha apuntat en l’acte de presentació de l’esdeveniment, amb la presència de l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; la tinenta d’alcalde i regidora de Salut, Laura Rivas; del cap del Banc de Sang i Teixits de Terrassa, Cristian Palafox, i del sergent del cos de Bombers, membre de Bombers amb cor i coordinador de la campanya, Xavier Casas;

Ambient festiu i familiar per aconseguir donacions

A les portes de la Setmana Santa, aquesta és una acció imprescindible per remuntar les reserves de sang abans i després dels dies festius. Com recorden des del Banc de Sang, aquesta és una època durant la qual les reserves acostumen a baixar al voltant del 25%. D’aquí la importància de fer accions comunitàries per remuntar la davallada.

A més, aquesta és una de les donacions de l’any amb més ambient festiu, participatiu i social, en la qual la solidaritat va acompanyada d’activitats culturals i familiars, i amb un bon grapat de demostracions del talent que tenim als parcs de Bombers del país, amb exhibicions de vehicles, excarceracions, demostracions de rescats i activitats per als més menuts.

Terrassa és una de les festes que es posa com a exemple per la seva capacitat de mobilització d’entitats i ciutadania. Hi seran presents amb algunes accions, els Bombers de Terrassa, de Matadepera, de Viladecavalls, i del Grup d’Emergències Mèdiques. i, sobretot, podrem gaudir d’un programa ampli d’activitats organitzades per la Colla Bitxo del Torrent Mitger, l’entitat cultural El Porronet, la plataforma La Pepeta, els Diables de Terrassa, l’Aula de Música Terrassa, Minyons de Terrassa, Castellers de Terrassa, Diables de Sant Pere Nord, Drac de terrassa, Gegants de Terrassa, Diables de la Maurina i Bastoners de Terrassa, entre d’altres. D’altra banda, entre totes les persones que participin en la donació de sang, es realitzarà el sorteig de 3 lots que han estat cedits pel Mercat de la Independència. A més, l’associació comercial TerrassaCentre repartirà bosses.

A la recerca de donants de moll d’os

Una de les peculiaritats de la campanya d’aquest any és que també s’inclourà la captació de donants de moll d’os. En aquest cas, no es realitzarà la donació al mateix dia de la jornada, sinó que el que es pretén és que els interessats s’inscriguin en el registre internacional (REDMO) per estar disponibles per donar cèl·lules mare de la sang quan se’ls requereixi. En ser un registre internacional, la donació pot beneficiar a qualsevol persona del món. Actualment, pot ser donant qualsevol persona d’edat compresa entre els 18 i 40 anys, preferentment home, i que estigui bé de salut.

Des del Banc de Sang recalquen que tot i que la donació és oberta a tothom, es fa una crida molt especial als homes i als joves, perquè els estudis recents indiquen que són els “pacients que obtenen millors resultats clínics, és a dir, més efectivitat en el resultat del trasplantament de medul·la òssia”.

Acte de presentació de la campanya de donacions de sang amb Bombers | Aj. Terrassa

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa