El Consorci Sanitari de Terrassa (CST) ha presentat aquest dimecres, dia 29 d’octubre, el Pla Estratègic 2025-2028. Aquest document ha de ser la “brúixola” per als quatre anys vinents i ha de permetre a l’entitat afrontar els nous reptes en “un context altament exigent”, com han ressaltat. La jornada de presentació ha estat encapçalada pel director-gerent Ferran Garcia que ha destacat la importància de comptar amb aquesta eina, “en un món canviant t’has d’adaptar. I el Pla Estratègic ha de ser viu per adaptar-se als nous temps”, ha afirmat.
El document ha estat el fruit de més d’un any de recopilació de propostes i informacions i que ha comptat amb la participació de més de 300 persones, entre professionals sanitaris, pacients i ciutadania en general. Un procés participatiu que s’ha nodrit de la col·laboració de tots els àmbits i departaments, distribuïts en diferents grups de treball que han anat donant forma al Pla Estratègic. “Volem ser una organització socialment responsable, que avança cap a la neutralitat mediambiental en el conjunt de les seves operacions, transparent, ètica i sostenible econòmicament”, ha recalcat el director.
El Pla va acompanyat també d’una nova campanya visual, en què se centra en “el valor al centre de la nostra visió, una visió compartida d’allò que importa, una escolta activa de les persones i un reconeixement mutu”, ha dit Cristina Roure, directora d’Estratègia del CST en declaracions recollides en un comunicat. Ella ha estat l’encarregada de detallar el cronograma previst fins a finals d’any, així com les línies estratègiques i el rendiment de comptes anual.
Quatre eixos d’actuació dins del Pla Estratègic
El Pla Estratègic s’articula sobre quatre grans eixos, en els quals es vertebren la tasca sanitària, assistencial, docent i de recerca durant els pròxims quatre anys. Cadascun d’aquests grans apartats desplega línies, objectius i accions que permetran dur-los a la pràctica. Per exemple, en l’eix de ciutadania i pacients, des del CST apunten que cal “transformar el model de relació” i “millorar l’experiència de les persones ateses”, a més de fomentar-ne la participació.
Pel que fa a la secció centrada en els professionals sanitaris, el document posa èmfasi en la necessitat d’impulsar “el benestar, la motivació, el lideratge compartit i el desenvolupament professional”, mentre que en organització, opta per focalitzar-se en transformar “l’assistència, digitalització, sostenibilitat, eficiència i cultura de valor”. Finalment, el darrer gran eix estratègic passa per “enfortir la col·laboració amb institucions, entitats i agents del territori”.
A més el nou Pla Estratègic incorpora quatre iniciatives estratègiques transversals, com son el CST Humanitza, CST Mou-te, CST Batega Verd i CST Hub d’Innovació Social i Sanitària.


