MónTerrassa
El camió-farmàcia arriba a Terrassa: “Fem molt més que dispensar medicaments”

El Parc dels Catalans acull aquest dilluns, dia 27 d’octubre, i dimarts, dia 28, la unitat mòbil de la campanya divulgativa i sanitària “La meva farmàcia, la meva salut“, impulsada pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) i la farmacèutica Sandoz, amb la col·laboració de CaixaBank i el suport de l’Ajuntament de Terrassa. L’autobús de grans dimensions ha fet parada en el seu recorregut per la província de Barcelona, per oferir una atenció personalitzada per part de professionals de la farmàcia, a tots aquells terrassencs que s’hi acostin. Es troba operativa en horari de 10 a 14 hores i de 16 a 18.30 hores.

Amb aquesta iniciativa, el Col·legi vol donar a conèixer tots aquells serveis que el farmacèutic de barri ofereix, de manera gratuïta, als seus usuaris. Un servei que va molt més enllà de la dispensació de medicaments. Els terrassencs que s’acostin a la unitat mòbil en tindran una petita mostra, on se’ls prendrà la pressió arterial, es farà el text de Findrisk (relacionat amb el pes i composició corporal), se’ls mesurarà el colesterol i la glicèmia, o se’ls farà un estudi de la pell. Així mateix, l’acció també busca explicar a la ciutadania com funciona l’aplicació “La Meva Farmàcia”, on els pacients poden consultar els seus resultats de salut de manera digital.

La campanya “La meva farmàcia, la meva salut” ha estat impulsada des del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona amb Sandoz, i la col·laboració de l’Ajuntament de Terrassa | Lluïsa Tarrida

Un servei que va més enllà de dispensar medicaments

Aquest dilluns, mentre una munió de persones pujaven i baixaven del camió sanitari, ha tingut lloc la visita d’autoritats. “Volem ensenyar a la ciutadania el que fem, promoure l’autocura i la salut”, ha subratllat Joan Brugueres, farmacèutic comunitari i coordinador dels farmacèutics del Vallès Occidental Oest., que ha recalcat que “tenim una xarxa increïble de farmàcies, és molt fàcil i molt accessible”, i ha apuntat que també fan una tasca de prevenció, “sovint som els primers a veure un pacient, i podem detectar precoçment una patologia abans que aquesta arribi o sigui més greu”. Per la seva part des del Col·legi, el seu president, Jordi Casas, ha explicat que aquesta campanya, que ja arriba a l’equador, “està sent un èxit. Pràcticament, cada dia omplim, i això ens permet visibilitzar les actuacions que es fan més enllà de dispensar medicaments”.

L’Ajuntament també hi ha estat present, amb la tinent d’alcalde i regidora de Salut, Laura Rivas, que ha celebrat poder acollir una acció d’aquestes característiques. “Des de l’Ajuntament treballem amb la prevenció i la promoció de la salut, i un dels agents més importants i de proximitat que tenim són les farmàcies”, ha dit, tot recordant que en casos de pacients crònics i persones d’edat avançada són agents clau en la detecció de la soledat no desitjada.

Finalment, Sonia de Juan, directora de màrqueting de Sandoz Iberia, s’ha mostrat “orgullosa” de participar en una iniciativa que “fa més accessible un servei de millora de la salut de les persones”, recordant que el farmacèutic ajuda “no només a prevenir malalties sinó també acompanya el pacient crònic per una millor convivència amb la patologia”. Encara amb mitja dotzena de municipis per portar la unitat mòbil, des de Sandoz esperen que la iniciativa pugui tenir continuïtat i arribar a molta més població.

La unitat mòbil estarà a Terrassa fins aquest dimarts al vespre, fent proves als usuaris | Lluïsa Tarrida
Autobús de la campanya per apropar la farmàcia a la ciutadania | Lluïsa Tarrida

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa