MónTerrassa
Roben el medalló de l’escultura del cacic Alfons Sala de Terrassa

El Grup Escombrem els Repressors de Catalunya (GERC) ha robat el medalló d’Alfons Sala i Argemí, segons ha manifestat en un comunicat que ha fet arribar a Món Terrassa. L’entitat considera “impresentable que després de gairebé quaranta anys d’ajuntaments democràtics, a Terrassa es continuï mantenint un carrer i un monument a aquest enemic del poble català i de les classes treballadores”.

Alfons Sala va ser el primer comte d’Ègara, industrial, advocat i polític i el model per excel·lència del cacic català. Fou president de la Mancomunitat de Catalunya, designat pel dictador Miguel Primo de Rivera, entre 1924 i 1925, any de la seva dissolució.

L’acció del grup ve motivada davant “l’actitud hipòcrita dels governants de la ciutat que, tot i definir-se com a demòcrates i antifranquistes, continuen mantenint carrers, medalles d’honor i plaques en honor dels botxins de Catalunya”. Tanmateix, GERC ha explicat que aquest medalló és “una peça de museu i per tant, té dret a exposar-se en el lloc adequat”, i ha matisat que “la nostra intenció no és en absolut robar una peça pública, ens comprometem a tornar-lo en un breu període de temps”. Això sí, afirmen que “confiem que els governants de la ciutat, no la tornin a penjar. De ser així, quedaria demostrat que prefereixen el franquisme a la democràcia”.

El medalló d’Alfons Sala | GERC

!--akiadsense-->

Comparteix

Icona de pantalla completa