Quinze trens nous d’FGC permetran enllaçar Barcelona i Terrassa cada cinc minuts

El comboi se sotmetrà a un període de proves

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha explicat durant la presentació de la nova màquina que abans d’entrar en servei el tren estarà en període de proves durant sis mesos, i que després FGC rebrà dues unitats cada mes fins arribar a la quinzena prevista. La inversió és de 99,5 milions d’euros.

Calvet, que ha subratllat que un cop tots els combois entrin en servei FGC assolirà freqüències de pas com les del Metro, ha defensat la millora del transport públic com a “part fonamental del repte generacional que és la lluita contra el canvi climàtic”.

Amb els nous combois el servei de transport ferroviari de la Generalitat en tindrà 61 en funcionament, que permetran passar de 80 a 110 milions de viatgers anuals, segons els càlculs que ha expressat Calvet.

Aquesta actuació forma part, a la regió metropolitana de Barcelona, “d’una cartera de grans projectes, com la millora de la línia Llobregat – Anoia”, amb actuacions que sumaran 1.000 milions en 10 anys, ha anunciat el conseller, atès que és “una línia que necessita molta inversió per posar-la al dia”.

Un altre gran projecte és la unió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia, mitjançant el perllongament de l’L8, entre plaça d’Espanya i Gràcia, pressupostada en 400 milions. Tot plegat amb l’objectiu d’arribar als 240 milions de viatges anuals el 2026.

Nou comentari