N’hi ha prou amb una postal perduda pels calaixos d’una llibreria de vell de Barcelona per obrir un seguit d’incògnites i, acte seguit, la curiositat. La fotografia que publiquem reflecteix la façana de l’Asil Busquets, amb un centenar de nenes de curta edat situades en quatre fileres encapçalades per dues monges, en primer terme, i almenys dues més situades en posicions posteriors. Aparentment, l’autora del text podria ser una d’elles perquè signa “Sor Ana“. La postal està datada a Terrassa el 22 de desembre de 1917 i al segell hi figura, en vermell, l’efígie del rei Alfons XIII, l’avi de l’actual rei emèrit. El matasegells es correspon amb l’origen terrassenc de la carta postal.

Foto antiga de l’Asil Busquets

Una felicitació de Nadal als seus “queridos hermanos

El missatge és del tot convencional, una felicitació de Nadal als seus “queridos hermanos“. Curiosament, només s’hi indica un sol destinatari, Ricardo Canela, encara que al llarg de tot el text s’utilitza el plural: “vuestros hijitos“, “vuestra hermana“… La postal està escrita en llengua castellana, tot i que emergeix el català familiar, al final, en un significatiu “Besos a los niños de la tieta Ana“. El destinatari, aparentment, és un dels seus germans (n’hi havia més que no s’esmenten?, vivien al mateix domicili?) que tenia l’adreça al Passeig de la Indústria de Barcelona, al 1er 1a del número 14.

Postal perduda pels calaixos d’una llibreria de vell de Barcelona

El més probable seria que es tractés d’una monja de l’Asil Busquets

En principi, el més probable seria que es tractés d’una monja de l’Asil Busquets que tindria per nom el d’Anna Canela, si es confirmés el parentiu que es desprèn del text. El fet d’esmentar nebots en edat infantil podria correspondre’s amb una monja jove, com la que s’identifica a l’esquerra de la fotografia. O no, esclar.

A Món Terrassa ens agradaria tancar el cercle i, si s’escau, retornar la postal a la família. Us agrairem qualsevol indici a [email protected] o a l’espai de comentaris.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Josep M a maig 23, 2022 | 07:54
    Josep M maig 23, 2022 | 07:54
    Se us ha escapat un "V" en el nom del rei Alfons XIII. En aquesta edició digital podeu esmenar-ho. Curiós l'article. Està bé. Salutacions
    • Icona del comentari de: Si noi, a maig 23, 2022 | 11:24
      Si noi, maig 23, 2022 | 11:24
      ja els he avisat a les 6am, els deia també que cal revisar els articles abans de publicar-los per a ser professionals. No m'han publicat el comentari...
  2. Icona del comentari de: Montse a maig 23, 2022 | 15:53
    Montse maig 23, 2022 | 15:53
    El rey Alfonso 13, No era su abuelo, Era su bisabuelo.
    • Icona del comentari de: Com anem de comprensió lectora, Montse? a maig 23, 2022 | 16:15
      Com anem de comprensió lectora, Montse? maig 23, 2022 | 16:15
      Parla del rei emerit putero, no del preparao. Torna a llegir-ho...
  3. Icona del comentari de: Rosa M.Martínez Abad a maig 25, 2022 | 20:40
    Rosa M.Martínez Abad maig 25, 2022 | 20:40
    AlfonsXlll, era el pare de Joan de Borbó, per tant avi de Joan Carles de Borbó.

Nou comentari

Comparteix