MónTerrassa
Els Punts d’Orientació Social han fet ja prop de 13 mil tràmits aquest 2022
  • CA

Aquest 2022, els 11 Punts d’Orientació Social de Terrassa han gestionat un total de 12.707 tràmits, molts més que els que van fer en el seu primer any de vida, el 2021, amb 9.624. El tinent d’alcalde de Drets Socials, Noel Duque, ha volgut fer balanç de la feina realitzada per aquests Punts com també de l’Oficina de Prestacions Socials -posada en marxa el maig de l’any passat-, elevant a fins a 39.328 tràmits els realitzats en els primers anys de vida d’aquests organismes municipals.

Aquest servei es va posar en marxa amb l’objectiu de simplificar els tràmits de sol·licituds i agilitzar l’atorgament de prestacions econòmiques a la ciutadania sense la necessitat que la persona sol·licitant hagi de demanar cita prèvia. Duque ha valorat positivament la feina realitzada des de l’Oficina, “era necessària una readaptació de la forma d’atendre a la ciutadania, amb un sistema més universal i normalitzador, gestionant de manera àgil aquells ajuts que es podien concedir amb el compliment dels requisits i sense necessitat de valoració dels serveis socials d’atenció primària”.

L’Oficina funciona de manera virtual i les tramitacions són telemàtiques; aquest sistema facilita el tràmit de sol·licituds en línia, des del propi domicili de la persona interessada, les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana. El servei es complementa amb els Punts d’Orientació Social, que ofereixen la possibilitat de tramitació presencial, per aquelles persones que no tinguin accés a mitjans informàtics o els coneixements necessaris per fer el tràmit de manera autònoma.

Activitats d’estiu, extraescolars i menjador escolar

D’aquesta manera, segons el tinent d’alcalde, “es promou i potencia l’accessibilitat i l’apoderament de la ciutadania, la seva autonomia, responsabilitat i la igualtat d’oportunitats, alhora que se simplifica i agilitza els tràmits i l’atorgament de prestacions econòmiques, a banda que es descarrega als i les professionals dels Serveis Socials de les tasques administratives, podent centrar la seva tasca en l’acompanyament de les persones i en la intervenció social i comunitària”.

Des de la seva posada en marxa, l’Oficina de Prestacions Socials s’ha fet càrrec de 5 convocatòries de prestacions, 3 d’elles són pròpies de l’Ajuntament de Terrassa i 2 del Consell Comarcal Vallès Occidental.

Les dades de les convocatòries municipals corresponen a prestacions per a activitats d’estiu, amb les quals s’han finançat colònies, campaments, rutes, campus esportius i casals d’estiu (tant activitats com menjadors). I de prestacions per a activitats extraescolars, curs 2021-22, s’ha realitzat per primera vegada una convocatòria sota aquest concepte de suport econòmic i el tipus d’activitats extraescolars per les quals es podia sol·licitar la prestació eren de tota mena: esportives, musicals, artístiques, tecnològiques, acompanyaments educatius, idiomes, esplais/caus de cap de setmana, de cultura popular…

Les altres dues, de l’ens comarcal, són ajuts de menjador escolar dels cursos 2021/22 i 2022/23.

Com fer els tràmits?

Les persones que ho necessitin poden entrar a la web i emplenar el formulari que trobaran seleccionant els tràmits que l’interessin. Entre aquests, es pot realitzar una primera consulta a Serveis Socials, demanar lots d’aliments, activitats per a infants i joves, ajuts per al menjador escolar, prestacions per a l’accés universal a la cultura i tramitar l’informe de Risc d’Exclusió Residencial. Les persones que ho necessitin, també tenen a la seva disposició els Punts d’Orientació Social distribuïts a tot el territori.

Comparteix

Icona de pantalla completa