Protesta contundent dels treballadors de l’Ajuntament de Terrassa per reclamar uns Serveis Socials “dignes”. Aquest dijous, dia 16 de novembre, prop d’un centenar de professionals dels diferents àmbits de l’Àrea d’Acció Social i Cicles de la Vida s’han concentrat davant del Consistori per deixar palès el seu descontentament amb la situació que estan vivint. Els seus crits de “Serveis Socials Dignes”, “No som escuts humans” o “No desnonem, acompanyem”, reforçant el missatge amb pancartes i algun xiulet s’han deixat veure i sentir al Raval de Montserrat una bona estona.
La concentració ha comptat amb la presència de membres dels Serveis Socials d’Atenció Primària així com de diferents Serveis Especialitzats: Equip d’Atenció a la Infància i Adolescència (EAIA); Polítiques Socials d’Habitatge (OFIMAPE,OFIMEH-LL /Ocupacions, Mesa d’Emergència i Servei de Suport a les Comunitats Veïnals); i Programes i Projectes de Suport a Atenció Primària (EAS-Equip d’Atenció al Sensellarisme, Oficina de prestacions, Equip de Projectes de suport i ETAC – Equip tècnic d’acció comunitària).

Manca de recursos i mala gestió
En l’acte s’ha llegit un manifest en què han exposat les raons per les quals consideren que calia alçar la veu, i realitzar una queixa no només de caràcter intern sinó també fer-ho públic i oficial de cara a la ciutadania. Empesos per la seva “vocació de servei públic i professionalitat”, després d’haver superat la crisi sanitària de la Covid-19, i en un moment de “crisi econòmica, laboral, d’habitatge en què ens trobem”, afirmen que cal reclamar amb més força que mai “uns Serveis Socials dignes i de qualitat”.
Els treballadors no han amagat el seu malestar i no s’han mossegat la llengua a l’hora d’assenyalar qui són, a parer seu, els culpables d’aquesta situació. Denuncien “la manca de previsió, planificació i mala gestió dels recursos tècnics, econòmics i humans” que s’està fent des de l’Ajuntament de Terrassa, i alerten que ens trobem en “una situació d’emergència, col·lapse i manca de recursos per donar resposta en un temps òptim i d’acord amb les situacions de pobresa i necessitats de la ciutadania”.
També han volgut recordar que “la manca de transparència, comunicació i d’informació cap a la ciutadania, implica una vulneració de drets”, mentre que per als professionals suposa “una limitació en la realització de la feina tècnica i de qualitat”. I lamenten que la situació de precarietat està comportant que els professionals de Serveis Socials pateixin “riscos psicosocials”, en no poder donar una resposta adequada a la ciutadania.
Just acabar la lectura del manifest, sí que han anunciat que des de la direcció de l’Àrea de Serveis Socials s’ha reaccionat “molt ràpid” i que han aconseguit concertar una reunió amb el regidor responsable i els tècnics aquest mateix divendres al migdia, la qual cosa han agraït. Esperen que d’aquesta manera es posin les bases per poder solucionar un conflicte que genera malestar entre els treballadors i que repercuteix directament en la ciutadania.
