MónTerrassa
Premi als millors treballs de recerca d’alumnes de Terrassa i la demarcació

Els Premis Joana Biarnés 2024 ja tenen guanyadors/es. Aquest divendres, dia 5 d’abril, ha tingut lloc la cerimònia de lliurament dels guardons, que valoren els millors treballs de recerca de l’alumnat de batxillerat. En un ambient distès, tot i els nervis lògics dels participants, s’han donat a conèixer quines han estat les obres mereixedores del premi. El Vapor Universitari ha acollit l’esdeveniment, que ha comptat amb la presència del tinent d’alcalde de Promoció Econòmica i Educació de l’Ajuntament de Terrassa, Joan Salvador i la directora de Serveis Territorials del Vallès Occidental, Maite Fons.

Recordem que aquests guardons són una iniciativa de l’Ajuntament de Terrassa i el Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental II, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Viladecavalls, i que es convoquen de manera anual per celebrar els millors treballs de recerca. Els premis s’adrecen a l’alumnat de 2n de batxillerat de Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls. Des del 2021, els premis prenen el nom de Joana Biarnés, en homenatge a la primera fotògrafa professional de l’Estat, qui va néixer i va començar la seva carrera a Terrassa.

Llistat dels premiats i premiades a l’edició de 2024

Modalitat Científic:
Premi ex aequoIntel·ligència artificial aplicada a l’Alzheimer, d’Ivet Sánchez Sánchez (Ins Terrassa) i La medicina de precisió enfocada al càncer de mama, de Laura Ocaña Benedit (E. Montcau-La Mola)

Modalitat Social:
La Coeducació dins les aules de l’Institut Mont Perdut de Naia Moreno Piñero i Nadia Fernández Martínez (Ins Mont Perdut)

Modalitat Humanístic:
La ficció com a mirall: una anàlisi comparativa entre distòpia i realitat d’Alma Soler Gómez i Estel Amezcua Rivera (Ins Matadepera)

Modalitat Tecnològic:
Desarrollo de un ecosistema digital e implementación de mecanismos de aprendizaje basados en redes neuronales d’Abel Paiz Ilyas (E. Sagrat Cor)

Modalitat Artístic:
Matemàtiques i música en simfonia, d’Isaac Solsona de la Encarnación (Ins Vacarisses)

Modalitat Local:
Aprenentatge i emocions dins les aules de Matadepera des de la neurociència, d’Emma Cervelló Badia (Ins Matadepera) 

L’objectiu d’aquesta convocatòria és potenciar les activitats fetes per l’alumnat de segon de batxillerat orientades a la investigació, així com presentar i difondre aquests treballs. Alhora, són també un recurs de motivació a disposició del personal docent, una via de reconeixement del treball de l’alumnat i un incentiu per a la seva autoafirmació i per a l’adquisició de bons hàbits en la seva formació.

Comparteix

Icona de pantalla completa