MónTerrassa
La Ronda de Ponent de Terrassa s’obre avui al trànsit
  • CA
Cartell anunciant les obres ben aviat desapareixerà | Alba Herrera

!--akiadsense-->

El dilluns, 19 de març, la Ronda de Ponent recupera els dos sentits de circulació amb la reobertura total del trànsit rodat. També la línia d’autobús L4, que va de Can Parellada a Ca n’Aurell, restablirà l’itinerari que tenia abans de les obres de millora realitzades en aquest vial de comunicació. Es tanca així un període en què l’afectació del trànsit ha estat important en un dels eixos principals de circulació de Terrassa.

En concret, el tram que va dels ponts de l’Abat Marcet fins al carrer d’Orà, a l’alçada del pont del ferrocarril. Els treballs, que finalitzaran pròximament, han permès reforçar la seguretat viària, assegurar els talussos, que estaven deteriorats per l’erosió de l’aigua de pluja; guanyar espais a les voreres i tenir una nova senyalització i enllumenat. La inversió realitzada és d’un total d’1.621.709,55 euros i els treballs han estat adjudicats a l’empresa UTE Terrassa Ronda de Ponent.

Els treballs realitzats han permès garantir l’estabilitat i la seguretat dels marges de la Ronda de Ponent amb la Riera del Palau. Les obres, que van començar el maig del 2017, han permès implantar un nou sistema de contenció, protegir els talussos amb una geomalla, plantar plantes arbustives trepadores, que donaran estabilitat al terreny, i tot un seguit d’actuacions encaminades a millorar l’accessibilitat dels vianants a les cruïlles, ampliant les voreres i també la parada de l’autobús. Un altre punt d’actuació ha estat el tram de la ronda comprès entre els carrers de Sant Ferran i d’Hernan Cortès, on s’ha retallat el mur de formigó que salva el desnivell d’aquests vials amb la Ronda i s’ha ampliat la vorera, que fins ara era d’un metre.

Restriccions des del 2014

La Ronda de Ponent ha patit restriccions de trànsit des del desembre de 2014, quan es van iniciar els primers treballs després de detectar l’estat de deteriorament que presentaven alguns trams de la via on els talussos de la riera havien cedit terreny, posant en perill la seguretat de la zona. Llavors, es va restringir un carril de circulació en un tram de la via a Can Boada, la qual cosa va comportar la disminució del trànsit rodat a la meitat en una zona que registrava un flux de 15 mil vehicles al dia. La ruta alternativa més utilitzada aquests mesos ha estat l’autovia B-40, que s’ha convertit en un dels eixos viaris fonamentals per al trànsit procedent de les autopistes C-58 i C-16, que es dirigeix a l’Oest i al Nord de la ciutat. Un vial que regula el flux de vehicles que accedeixen a la ciutat. També el passeig del vint-i-dos de juliol i altres vies de Terrassa han hagut de suportar part del trànsit desviat de la Ronda de Ponent durant el període en què han durat les obres.

Can Boada del Pi

Els treballs van obligar a fer itineraris alternatius que afectarien directament a Can Boada del Pi. Per tal que aquest barri pogués assumir l’increment temporal del trànsit s’han fet millores en matèria de seguretat, d’accessibilitat i d’ordenació de la circulació per un import global de 574.361 euros. Així, s’han prolongat i ampliat voreres, s’ha renovat l’enllumenat i els passos de vianants i s’ha fet una nova senyalització. Pel que fa als ponts que uneixen aquest barri amb altres punts de la ciutat, s’ha condicionat la passarel·la que comunica Can Boada del Pi amb Can Boada Cas Antic i també el pont de Can Gonteres, on s’ha concentrat l’espai destinat als vianants en una vorera d’1,20 metres d’amplada per tal de millorar la seguretat.

Així ha quedat la Ronda de Ponent després de les obres | Alba Herrera

!--akiadsense-->

Les obres han tingut tallada la Ronda durant molts mesos | Alba Herrera

!--akiadsense-->

S’ha asfaltat i si han col·locat contraforts per assegurar els talusos | Alba Herrera

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa