El dia 11 de gener de 2021 es va aprovar definitivament l’Ordenança de Mobilitat, amb molt de consens i amb un text plenament orientat cap al nou model de mobilitat segura i sostenible. Un dels articles innovadors, i que situava Terrassa com a ciutat capdavantera en la protecció de les persones vianants, era la prohibició de l’estacionament en voreres a les motocicletes i ciclomotors, regulada al punt 1 de l’article 57, i que la disposició transitòria segona de l’Ordenança establia un termini d’1 any per fer efectiva aquesta prohibició.

Les entitats signants no entenem per què cal esperar fins al 2024 per aplicar aquesta mesura. Tampoc veiem que tingui una relació directa amb la futura Zona de Baixes Emissions de Terrassa o la redacció del tercer Pla de Mobilitat.

Veiem una contradicció que estiguem fent esforços, tots plegats entitats i serveis municipals, per fer baixar de les voreres patinets i bicicletes, amb pedagogia i fent més amable la convivència a la calçada, mentre es permet l’aparcament de vehicles a motor a sobre de les voreres.

També veiem una contradicció en ampliar a molts carrers, mentre es manté una reducció de la vorera de 30-50% per la presència de motors, o que quan hi hagi noves voreres, aquestes estiguin ocupades de nou per motors.

Perquè es protegeix a una minoria d’usuaris de determinats vehicles per sobre de la gran majoria de persones que es desplacen a peu?

D’altra banda, en temps de COVID, les distàncies de seguretat a les voreres son més necessàries i urgents que mai.

Actualment, ja hi ha moltes places de motos a la calçada i moltes places romanen buides, mentre les motos aparquen a pocs mentre a sobre de les voreres. En el cas que manquessin places, es podrien destinar les places de cotxes al costat dels passos de vianants a aparcament de moros, per així augmentar la visibilitat i la seguretat.

Per tot plegat, demanem a l’equip de govern del nostre Ajuntament que reconsideri aquesta decisió i posin en marxa els mecanismes per fer complir el que preveu l’Ordenança de Mobilitat, i que es faci baixar les motos de les voreres, el mes de gener.

Manifest conjunt de les entitats Federació d’Associacions Veïnals de Terrassa (FAVT), Prou Barreres, Terrassa Camina, Camí Escolar Terrassa i BiciTerrassa Club (BiTer) en contra de la proposta d’ampliar fins al 2024 la moratòria perquè motos i ciclomotors puguin seguir aparcant a sobre de les voreres de Terrassa.

La FAVT, Prou Barreres, Terrassa Camina, Camí Escolar Terrassa i BiTer no volen ampliar la moratòria fins el 2024 perquè motos puguin aparcar sobre les voreres

Comentaris

    Mel gibson Gener 03, 2022 | 22:55
    El que s'ha de demanar son aceres ben fetes. Jo no he vist cap moto a les aceres de Terrassa. Si voleu anar al carrer Galileu o Marti Diez veureu el model d'aceres de Terrassa. Una vergonya. Poca inversió per part de l'ajuntament.

Nou comentari