MónTerrassa
El peatge de Martorell aixeca barreres després de gairebé 50 anys
  • CA

Pocs minuts després de les vuit del vespre d’aquest dimarts 31 d’agost –quatre hores abans del previst- s’han aixecat les barreres del peatge de Martorell després de gairebé mig segle. Al voltant de la mateixa hora, la situació s’ha repetit a totes les taquilles de pagament de l’AP-7, l’AP-2, la C-32 i la C-33, les vies on s’han acabat les concessions fins ara a mans d’Abertis. Juntament amb l’aixecament de barreres, operadors de l’empresa han acabat d’instal·lar els senyals on s’indicava la velocitat màxima a què es podia passar per les cabines, de 30 quilòmetres per hora. Mentrestant, alguns els conductors han celebrat l’efemèride tocant el clàxon mentre passaven pel que era el segon peatge més antic de Catalunya.El peatge de Martorell es va inaugurar el gener de 1972, després que el 23 de desembre de 1971 entrés en funcionament el tram de l’AP-7 entre Molins de Rei i Martorell. Les llargues cues tant a l’inici com al final de períodes vacacionals i les diverses mobilitzacions que s’hi ha celebrat l’han convertit en un dels més icònics de les autopistes catalanes.

Demolició de les cabines

Durant els pròxims dies, la velocitat als diferents punts de control estarà limitada a 30 quilòmetres per hora, tal com indica la senyalització a la zona. La limitació estarà vigent fins que es completin les tasques de demolició dels peatges, que han de permetre habilitar el pas lliure de tots els carrils de l’autopista.

En el cas de les carreteres gestionades per la Generalitat –la C-32 i la C-33-, el Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori calcula que aquestes actuacions s’allargaran un total de sis setmanes.

Més de 600 acomiadaments en dos anys

La fi de bona part de les concessions ha comportat l’acomiadament de més de 600 treballadors al conjunt de l’Estat, la majoria empleats de les cabines de peatge, tot i que l’afectació també ha arribat al serveis centrals. Entre 2019 i 2021 Abertis ha signat tres Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) que han afectat un total de 596 treballadors.

El primer, signat el desembre de 2019, va comportar la sortida de 142 empleats, coincidint amb la fi de les concessions al tram de l’AP-7 entre Tarragona i Alacant, així com l’AP-4 entre Sevilla i Cadis. Mig any més tard, el juliol de 2020, Abertis va arribar a un nou acord per extingir 120 contractes, mentre que aquest darrer mes d’agost s’ha tancat un nou ERO que afectarà fins a 340 treballadors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa