La passarel·la de Sant Llorenç de Terrassa s’ha reobert al pas. Aquest divendres, dia 20 de desembre, s’han donat per finalitzades les obres de millora i manteniment de la infraestructura situada sobre la riera de les Arenes, que connecta els barris de Sant Pere Nord i Sant Llorenç, Han estat més de cinc mesos de treballs, amb un endarreriment respecte al pla inicial previst, ja que el calendari marcava que haurien d’haver acabat a inicis d’octubre.
El projecte ha comptat amb fons d’ajuda europea Next Generation 2 d’accessibilitat, i el cost d’adjudicació de les obres ha estat de 243.698,73 € IVA inclòs.
Els treballs han consistit en diverses actuacions per millorar tant l’estat de la passarel·la com les seves rampes d’accés. S’ha realitzat la substitució del paviment actual del pont per un de nou antilliscant i més resistent. També s’ha rehabilitat l’estructura metàl·lica del tauler de la passarel·la, amb la seva neteja, segellat de possibles fissures i tractaments específics; així com també dels elements estructurals: els estreps i la pila de formigó armat que subjecten el pont. Finalment, s’ha aplicat en tota la superfície sanejada de formigó una pintura d’anticarbonització.

Més accessible i protegida per la corrosió
Pel que fa a les rampes, que fins ara presentaven mancances d’accessibilitat pels pendents accentuats que tenien, s’han fet obres per tal de reduir-ne la pendent, adequant-la a la normativa vigent. L’accés del costat del barri de Sant Pere Nord ha vist incrementat lleugerament la seva longitud, ja que ha passat a tenir una pendent màxima del 8% en longituds menors als 10 metres de recorregut entre descansos, tal com informa el Consistori.
L’accés del costat del barri de Sant Llorenç s’ha replantejat totalment, mitjançant una rampa en sentit nord, i s’ha mantingut l’accés del costat sud amb unes escales. Per poder garantir aquest recorregut adaptat a la vorera pel costat del barri de Sant Llorenç, s’han eliminat dos arbres i s’han aprofitat els suports canviant les lluminàries.
Per acabar, s’han fet treballs d’adequació de les baranes actuals, aprofitant les parts que compleixen normativa i”afegint algunes actuacions sobre les que cal millorar, apunten. I un cop finalitzada l’estructura, per a protegir-la de la corrosió, s’ha aplicat una pintura d’acabat amb tons grisos.
