MónTerrassa
El Parc Audiovisual de Terrassa rebrà una gran inversió pública

El Partit Socialista de Catalunya i el Govern de la Generalitat han arribat a un acord per a provar el Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per l’any 2024. Segons destaquen els socialistes en un comunicat, les prioritats de l’acord han estat l’educació, l’habitatge, la seguretat i la sequera. Tot i això, asseguren que aquest nou pacte permetrà impulsar diversos projectes a la comarca del Vallès Occidental.

Un d’aquests projectes que es veurà beneficiat per aquests pressupostos d’enguany és el Parc Audiovisual de Catalunya (PAC) situat a Terrassa. I és que la Generalitat de Catalunya ha anunciat una partida d’uns 100 milions d’euros fins al 2026 que el Parc Audiovisual s’haurà de repartir amb un nou hub que es construirà a Sant Adrià de Besòs.

Sobre aquesta nova inversió que es preveu que arribi a Terrassa, Eva Candela, diputada al Parlament i primera secretària del PSC Vallès Oest, ha assegurat que “el Vallès Occidental compta amb un teixit industrial potent, sobretot pel que fa al sector audiovisual” i ha destacat que “aquesta acció és una injecció per l’economia del país”.

Per la seva banda, Jordi Ballart, alcalde de Terrassa, ha celebrat la notícia i ha opinat que aquesta inversió “és l’impuls que estàvem esperant per consolidar el Parc Audiovisual com a estudi de producció audiovisual de referència i motor de diversificació de l’economia local”. Així doncs, també assegura que el PAC “sempre ha estat una aposta ferma d’aquest govern” i diu que aquesta nova dotació pressupostària “ho posa en valor”.

La sequera com a una de les principals prioritats

Un dels punts més importants de l’acord entre la Generalitat i el PSC ha estat la sequera, un tema que els socialistes defineixen com a “absolutament primordial”. Per aquesta raó, expliquen que en els pressupostos d’enguany s’ha acordat destinar uns 120 milions d’euros més a subvencions per a l’abastiment d’aigua.

Sobre aquesta aposta dels pressupostos per lluitar contra la sequera i per reforçar la sanitat, l’educació i la seguretat, Jordi Ballart explica que “l’han rebut com a una bona notícia”, però creu que “hem de ser curosos en com s’acaba materialitzant la proposta i en quines polítiques incidiran directament al territori”. Així doncs, creu que les reunions amb la comissió mixta Generalitat-Ajuntament de Terrassa “són primordials per continuar fent el seguiment intensiu de tot allò que ha de revertir en la millora de la nostra ciutat”.

Comparteix

Icona de pantalla completa