Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona s’aturen aquest mes d’octubre a la nostra comarca. I és que tornen a fer ruta per aquelles poblacions on no hi ha un servei municipal propi referent a consum. Gràcies a les UMIC, els ciutadans poden conèixer i exercir, des de la proximitat, els seus drets com a persones consumidores.
D’aquesta manera, durant el mes d’octubre, els veïns i veïnes de 64 municipis poden presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. Evidentment, al Vallès Occidental, les UMIC també hi faran parada.
Consells i material informatiu
El servei que ofereixen les UMIC està destinat als ajuntaments que no disposen de serveis municipals de Consum i té com a finalitat bàsica defensar els consumidors i els seus drets. A més, també faciliten material informatiu i donen consells sobre com estalviar en les factures d’aigua, gas i electricitat, que són les consultes més habituals, juntament amb les relacionades amb les clàusules abusives en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Les UMIC formen part del programa de l’Oficina Provincial d’Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, situada a cadascun dels més de 200 ajuntaments adherits a aquest servei.
Calendari de les UMIC
11-10-2022 De 12.00 a 13.00 hores a Viladecavalls (937 887 141)
11-10-2022 De 10.30 a 11.30 hores a Ullastrell (937 887 262)
25-10-2022 De 12.00 a 13.00 hores a Vacarisses (938 359 002)
25-10-2022 De 10.30 a 11.30 hores a Rellinars (938 345 000)
*Aquesta programació és merament orientativa; el pla de visites es pot veure alterat per incidències imprevistes.