Vista aèria de la zona on s’hi faran obres
Vista aèria de la zona on s’hi faran obres | AJ. Matadepera

!--akiadsense-->

Les obres de construcció d’un itinerari pedalable, dissenyat per a vianants i ciclistes, entre Terrassa i Matadepera ja han començat. Els treballs, iniciats el 9 de desembre, afecten el tram comprès entre la carretera comarcal BV-1221, des de la sortida del nucli urbà de Terrassa, a l’alçada de l’avinguda de Lacetània, fins a l’entrada a Matadepera, a la carretera BV-1275, un cop passat el pont de la riera de les Arenes. Les obres d’aquestes primeres setmanes consisteixen a fer treballs topogràfics i cales per a la localització de serveis.

Serà a partir del 2 de gener de 2020 quan les actuacions seran més visibles per les persones conductores, ja que es reduirà l’amplada dels carrils de circulació, s’implantaran límits de velocitat més restrictius i s’adoptaran mesures de seguretat per als vianants. Aquestes obres són fruit del conveni de col·laboració signat entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de Terrassa i Matadepera per a l’adaptació de les carreteres BV-1221 i BV-1275 per habilitar un itinerari de vianants i ciclistes, de poc més d’un quilòmetre de longitud, en el tram que comunica els dos nuclis urbans. Els treballs van a càrrec de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Terrassa. El pressupost d’adjudicació és de 850.863 euros, dels quals l’Ajuntament n’aporta 28.764,18 euros.

En l’execució de les obres també s’inclou una partida de la Generalitat, atorgada dins el marc de la convocatòria de subvencions per a fomentar l’execució d’actuacions de vies ciclistes. L’actuació està inclosa en la xarxa pedalable bàsica prioritària de la Regió Metropolitana de Barcelona, definida al Pla Director de Mobilitat 2013-2018.

Característiques del projecte

El projecte, que també contempla la instal·lació d’enllumenat, preveu distingir els dos carrils amb paviments de diferents colors: ocre per als vianants i vermellós per als ciclistes. A la carretera BV-1221, és a dir a la carretera de Terrassa a Talamanca, l’itinerari es construirà a diferent nivell per als vianants (amplada de 2 m) respecte als ciclistes (amplada de 2,5 m) i es reduirà sensiblement l’espai destinat als vehicles (els carrils passaran de 3,5 m a 3 m).

En canvi, a la carretera que enllaça amb el nucli urbà de Matadepera (BV-1275) s’habilitarà al mateix nivell per a vianants (1,50 m d’amplada) i per a ciclistes (2,50 m). Quan l’itinerari travessi el pont de la riera de les Arenes, l’espai disponible s’acumularà en un costat de la via en el que s’habilitarà una franja compartida per vianants i ciclistes d’uns 3,50 m, que estaran separats dels vehicles per una barrera de protecció.

D’altra banda, també es preveu prolongar els camins de servei en ambdós costats de la riera de les Arenes per sota del pont de la BV-1275 amb la construcció de murs d’escullera, i habilitar un carril bici bidireccional, en el tram de l’avinguda Lacetània, situat entre el carrer de Granollers i la carretera BV-1221.

Nou comentari