MónTerrassa
Comencen les obres per unir les línies d’FGC del Vallès i el Baix Llobregat

La connexió entre les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de la comarca del Vallès i el Baix Llobregat està a un pas més a prop. Aquesta setmana han començat l’obra principal que permetrà unir les estacions de la plaça Espanya i Gràcia de Barcelona. Segons ha anunciat el Departament de Territori, els treballs comportaran una inversió de 400 milions per construir un túnel de quatre quilòmetres entre aquestes estacions i crear-ne tres de noves. El termini d’execució és de 58 mesos.

Concretament, es perforarà un nou túnel mitjançant tuneladora -un sol tub que inclourà les dues vies- tret d’un petit tram inicial que s’executarà en mina i que consistirà en dos túnels paral·lels de via única. En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Això es tradueix en que, quan les obres hagin acabat, ja no s’haurà d’agafar el metro per canviar de línia d’FGC.

Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès. A més de l’obra d’infraestructura que ara comença, el Departament de Territori treballa en els projectes d’instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d’arquitectura de les estacions.

Campanya d’inspeccions a llars per a garantir als propietaris un document fidel del seu estat

Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme, la primavera de 2024, una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per a garantir als seus propietaris un document fidel del seu estat.

Els primers treballs d’obra tindran poca incidència en la mobilitat

L’obra té un pressupost de 300 milions d’euros. Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que ja han finalitzat i la resta de projectes impulsats que hi estan vinculats, aquesta actuació comportarà una inversió global estimada de 412 milions.

Segons al Govern, els primers treballs d’obra civil tindran poca incidència en la mobilitat.

Comparteix

Icona de pantalla completa