MónTerrassa
Les noves illes de vianants porten menys vehicles al Centre de Terrassa
  • CA

Tot i que el passat mes de juliol ja es va posar en marxa les noves illes de vianants, ha estat aquest setembre i octubre quan s’ha començat a notar realment la reducció de vehicles dins del Centre de Terrassa. El Pla de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa es marca com a objectiu rebaixar un 12 per cent de l’ús del vehicle privat per a trajectes dins de la ciutat. Els darrers estudis indiquen que a Terrassa, hi ha 200 mil vehicles que fan menys 1,5 quilòmetres de viatge, és a dir, que els trajectes que es realitzen són molt curts. “Estem treballant perquè la circulació dins de la ciutat es faci al màxim possible per a les grans vies principals”, ha manifestat la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, a Món Terrassa. No és cosa fàcil. Es tracta de canviar hàbits i rutines, i per molt que faci més de 30 anys que l’illa de vianants estigui en funcionament -en el centre més històric- moltíssima gent encara agafa el cotxe per arribar-hi, siguin de fora o del mateix barri. 

La pandèmia també ha suposat un petit pas enrere en el costum d’agafar el transport públic. Actualment, encara es manté en el 35%, un comptatges que no difereixen en excés d’abans de la pandèmia, tot i que es reconeix que, com passa a la resta del món, gent que havia agafat l’hàbit d’anar amb bus o tren ara prefereix la moto o cotxe, sigui per comoditat o per evitar aglomeracions. 

Una de les mesures que busca justament reduir l’ús del vehicle privat i incrementar el públic és l’ampliació de l’illa de vianants. “Hem d’entendre que la mobilitat es fonamenta amb hàbits adquirits, recorreguts que tenim interioritzats i que els fem gairebé per inèrcia. Sabem que això costa de canviar i no podem entrar a valor com està sent la implantació de l’illa sense tenir això en compte. Hem d’esperar uns mesos perquè tothom s’hi adapti”, ha recalcat la tinenta d’alcalde. 

Però sí que els primers mesos ja han començat a donar alguns fruits. I és que per exemple, en el comptatge que s’ha realitzat aquest mes d’octubre al carrer del Vall -un dels afectats en la nova àrea del Vapor Gran- s’ha passat de registrar 4.600 vehicles diaris a 350. Una baixada notable. “Confiem que aquesta tendència es consolidi al Centre, amb una reducció de vehicles”, ha exposat la directora de Mobilitat, Susi López a Món Terrassa. També el Portal Nou ha passat de 3.200 vehicles diaris a 1.700. Des del servei es considera que aquesta disminució ve motivada no només per la vianalització sinó també “pels canvis de sentit en determinats carrers”. En els pròxims mesos està previst fer controls d’aforament en d’altres vials, com Font Vella o Puig Novell per veure com evoluciona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa