Des d’aquest mes de novembre, el Districte 7 de Terrassa compta amb un Punt d’Orientació Social. Està gestionat per l’Esplai de Can Parellada, ubicat al carrer d’Amèrica, número 17, i s’oferirà atenció en horari de dilluns a divendres de 10 a 13 hores, demanant cita prèvia al telèfon 623 349 985. Es tracta de l’onze Punt d’Orientació a la nostra ciutat, en un servei impulsat des de l’Ajuntament de Terrassa amb la col·laboració de diferents entitats, les quals ajuden aquells veïns que ho necessitin a fer els tràmits telemàtics específics.

Aquest mes de novembre farà un any just de la posada en marxa d’aquest servei a la ciutat. Durant aquest primer any de funcionament s’han atès 6.418 persones, mentre que les entitats que gestionen el servei en els diferents districtes de la ciutat han ajudat a realitzar 8.603 tràmits telemàtics, dels quals se n’han aconseguit resoldre un 97% del total. La majoria d’aquests tràmits han tingut relació amb els ajuts de menjador escolar (fins a 1.206) seguit per gestions relacionades amb el Servicio de Empleo Público Estatal (895), sol·licitud de cites prèvies a administracions (709) o gestions relacionades amb l’Ingrés Mínim Vital (672) i la Renda Garantida (570).

Segons l’informe que ha presentat l’Ajuntament de Terrassa de balanç d’aquest primer any del servei, el Punt que ha tingut més afluència és el districte 6, amb l’atenció de 1.803 persones i més de 2000 tràmits registrats. Cal tenir present que en aquest districte ofereixen el servei tres entitats diferents: Esplai La Fàbrica de Can Tusell, Centre Diari d’Ègara i Centre Juvenil Les Arenes – Punt Òmnia. El segueix el districte 2 (amb l’Esplai de Ca n’Anglada i l’Esplai Tremola) pel que fa atencions (1.588), tot i que s’han realitzat més tràmits (2.361); i el districte 3, amb servei a 1.368 persones i 1.656 gestions (de la mà d’INSOC Guadalhorce i de l’Associació Educativa Can Palet). El Districte 4, per la seva banda, ha atès a la Fundació Maria Auxiliadora – El Viver i Creu Roja un total de 1.077 persones i ha registrat 1.584 tràmits. Finalment, el Districte 5 ha atès 555 persones i ha formalitzat 968 tràmits a través del Centre de Lleure Tu Tries.

El tinent d’alcalde de Drets Socials, Noel Duque, considera que “la posada en marxa d’aquests punts ha estat clau per superar la bretxa digital que s’ha evidenciat arran de la situació provocada per la Covid-19”. Alhora assegura que“el balanç del primer any és molt positiu, tant per la quantitat de persones a les que s’ha pogut ajudar, com pel treball incansable que han estat fent les entitats amb l’objectiu d’atendre totes aquelles persones que no tenen recursos digitals o bé necessiten ajuda per a realitzar tràmits telemàtics”.

Nou comentari