MónTerrassa
Neix la L12 Flex, per connectar Can Palet de Vista Alegre amb el Centre

El proper dimarts, 30 de juny, començarà a funcionar la nova línia L12 Flex en una prova pilot de tres mesos de durada (juliol-setembre) que pretén introduir un model de transport a demanda en la xarxa d’autobusos urbans. La L12 Flex enllaçarà el barri de Can Palet de Vista Alegre amb el Centre. D’aquesta manera, la L12, que actualment és regular, passarà a tenir un funcionament mixt, ja que hi haurà franges horàries amb expedicions fixes i franges horàries amb expedicions a demanda.

El funcionament a demanda permetrà que el servei sigui més flexible i s’adapti a les necessitats reals de mobilitat de la ciutadania. A més d’ampliar el seu servei fins a un 60%, la L12 Flex donarà per primera vegada servei els dissabtes al matí, de 9 a 14 h. La resta de la línia L12 que connecta el Centre i el barri de Can Gonteres mantindrà el servei regular actual, amb les mateixes expedicions fixes que realitza actualment, i passarà a denominar-se L13.

La prova pilot de la nova L12 Flex permetrà valorar el funcionament d’aquest nou model a través dels indicadors que el propi sistema informàticgenerarà a l’empresa TMESA, i també mitjançant les opinions que es recullin per part de les persones usuàries del servei. Aquestes aportacions es canalitzaran a través dels mateixos canals que en les altres línies del servei de TMESA: amb el telèfon d’atenció al client i amb les opinions que es recullin a l’Oficina de Mobilitat. A més, TMESA obrirà un correu electrònic especial només per qüestions relacionades amb aquest servei: [email protected]

Els canvis que es faran a la línia són els següents:

 La línia funcionarà els dissabtes al matí, entre les 9 h i les 13.30 h, en la modalitat de servei a demanda.

 De dilluns a divendres, s’ampliarà la cobertura horària al matí, amb una primera expedició fixa a les 6.40 h des del barri de Can Palet de Vista Alegre.

 Els dies laborables, la línia tindrà unes expedicions al matí i a la tarda que seran fixes. De les 6.40h a 9 h i de 14.16 h a 18.20 h, en aquestes franges el servei mantindrà el mateix funcionament de sempre amb horaris a les parades de la L12.

 Mentre que el servei en modalitat de a demanda s’oferirà entre les 9 h i les 13.30 h i de 18.45 h a 20 h.

 S’habilitaran dues noves parades a la carretera de Martorell en sentit Centre de Terrassa: una a l’alçada de l’accés a Castellnou i una altra a l’accés de Can Solà – Els Quatre Vents.

 Les parades Sant Jeroni i Can Palet de Vista Alegre, que actualment es troben sense servei, seguiran anul·lades fins que no es pugui recuperar el recorregut habitual.

Com funcionarà el nou sistema de bus a demanda?

Per sol·licitar el servei a demanda es podrà fer via telefònica a través del 900.696.566 o bé mitjançant l’aplicació mòbil Nemi (a les botigues App Store o Googleplay). Per fer ús d’aquesta aplicació, primer cal crear un perfil amb el nom complert i el DNI, un cop fet això ja es pot reservar el servei de bus a demanda indicant a quina parada de la Línia 12 t’esperes i a quina parada de la mateixa Línia baixaràs. Aquesta reserva es pot realitzar amb una antelació màxima de 48 hores abans de l’hora en que sol·licites el servei i des de l’aplicació, quan s’acosti el moment del viatge, es confirmarà l’hora definitiva de recollida i d’arribada a la destinació. A més, amb l’app es podrà seguir la posició del bus en temps real quan es trobi de camí. La mateixa app també permet cancel·lar reserves i, des del centre de control, es restableix el servei segons les modificacions que hi hagin pogut haver.

El servei a demanda es podrà utilitzar per realitzar trajectes des del centre de la ciutat (parades entre Rajolers i CAP Rambla) i l’àmbit periurbà de la ciutat de l’eix de la carretera de Martorell (parades entre Les Carbonelles i Can Palet de Vista Alegre). No es podran fer trajectes entre les parades del centre de la ciutat, però sí entre parades de l’àmbit periurbà.

Quan la L12 Flex estigui funcionant a demanda només podran fer ús del servei les persones que prèviament hagin fet la sol·licitud del trajecte mitjançant l’aplicació o el telèfon. No obstant, si una persona està en una parada i casualment hi passa l’autobús en servei a demanda, aquesta persona podrà pujar al vehicle, adaptant-se al recorregut que estarà fent en aquell moment.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa