MónTerrassa
Vint milions per fer els dos intercanviadors de FGC amb la R8 al Vallès

El futur dels dos intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat amb la R8 al Vallès Occidental ha fet un pas de gegant després de l’acord arribat entre el govern espanyol i la Generalitat. I és que el protocol signat per la ministra de Transports, Raquel Sánchez, la setmana passada pel qual es donava el vistiplau definitiu al perllongament de la B-40 de Terrassa a Sabadell, també incloïa el compromís d’invertir 20 milions d’euros per a la creació de dos connectors de les línies ferroviàries al terme municipal de Sant Cugat.

Aquest dimecres, dia 12 de juliol, la consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat l’estació de Vollpelleres de FGC (S1), on està previst que la Generalitat construeixi l’intercanviador amb l’estació de Sant Cugat Coll Favà de Renfe. El segon, previst també en les encomandes de gestió, és el que el Govern executarà per a facilitar l’intercanvi entre les estacions d’Hospital General (S2, línia Terrassa-Barcelona) i Rubí Can Vallhonrat de Renfe.

Una infraestructura reivindicada al territori

Adif serà l’encarregat de realitzar l’estudi -de manera coordinada amb la Generalitat-, mentre que la redacció del projecte definitiu i l’execució de les obres anirà a càrrec del mateix Govern. Això sí, qui ho pagarà serà l’Estat, amb un cost de vint milions d’euros. Capella ha deixat clar que l’assumpció per part de Territori de les obres és la millor opció, perquè “el Govern desenvoluparà de manera més eficaç aquestes actuacions i complirà amb els objectius de millora de la mobilitat de l’entorn”.

La consellera ha recordat que els dos intercanviadors han estat “llargament reivindicats” tant pel mateix executiu català com pels governs locals i el teixit social del Vallès. De fet, la plataforma FemVallès en una de les darreres reunions amb Territori a finals de l’any passat, va reclamar altre cop la construcció d’aquesta infraestructura ferroviària, ja que tots es mostren d’acord en què generarà “grans beneficis en la mobilitat interna” de la comarca.

Mapa amb les indicacions d’on seran els dos intercanviadors de FGC amb Rodalies | Gencat

Pressió per accelerar el traspàs dels 20 milions

Tanmateix, si bé és cert que s’ha signat el protocol, Capella recorda que el que permetrà desencallar definitivament la construcció d’aquests dos nous intercanviadors és la signatura dels convenis i la transferència dels diners per part de l’Estat. En aquest sentit, Territori demana que s’accelerin els tràmits per poder començar la redacció del projecte al més aviat possible. “Ja hem fet arribar al Ministeri la proposta de redacció dels acords. El Govern de Catalunya ha complert. Ara cal que el Ministeri compleixi amb el seu compromís”, ha dit.

D’altra banda, Capella ha aprofitat per reclamar, per enèsima vegada, el “traspàs total del servei: volem tots els trens i totes les vies i per això en aquest cas assumim la responsabilitat de connectar les xarxes existents”. I ha recalcat que amb aquesta intenció s’ha decidit “assumir la responsabilitat de connectar les xarxes existents”.

Comparteix

Icona de pantalla completa