Xavier Flores, Secretari General d’Infraestructures del Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana del Govern d’Espanya, va afirmar ahir que a finals de l’any 2023 s’obrirà el tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera. El desembre sembla que s’estrenarà. Xavier Flores també va dir que està en permanent contacte amb l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer, i ques es trobaran solucions per connectar la B-40 amb els polígons industrials de la població.
El Secretari General d’Infraestructures del Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana del Govern d’Espanya va reblar que el proper pas és fer el tram Terrrassa-Castellar del Vallès-Sabadell.
Va fer l’anuncio al teatre de la Passió d’Olesa de Montserrat, durant l’entrega dels Premis Cambra 2022 que organitza la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa.
“L’any que ve serà una realitat. Aquest és un acord que ara es traslladarà al paper per a que estigui acabat aquest tram d’Abrera a Terrassa i alhora que es redacti el projecte per continuar i connectar també Terrassa amb Sabadell”.
També en aquesta línia es va manifestar el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Ricard Font, que va apuntar que “el pressupost és un tema clau en aquests projectes i la Generalitat i el Govern ja hem arribat a un acord. Aquesta infraestructura és imprescindible pels municipis per on passa i pel teixit empresarial i industrial”.
La real passió d’Olesa
La gala portava per lema “La real Passió d’Olesa: la B-40”, i va aprofitar per denunciar, amb un espectacle, els reiterats retards en la construcció de l’autovia.
La B-40 és una infraestructura que s’ha previst en els plans territorials successius redactats des dels anys 80, i que des de sectors empresarials es considera una necessitat prioritària per a la comarca del Vallès Occidental i Baix Llobregat, nuclis industrials més importants del sud d’Europa, i pel conjunt de Catalunya.
El vicepresident de la Generalitat es compromet a fer les obres del tram entre Terrassa i Sabadell
El vicepresident de la Generalitat i conseller de Territori i Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, s’ha referit avui a les obres de la B-40 -coneguda també com la ronda del Vallès, Autovia Orbital, Quart Cinturó i Ronda Nord-, i que ha de connectar Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. Després que el Ministeri de Transports anunciés que finançaria el projecte, Puigneró ha afirmat que el Govern “farà les obres” perquè, segons ha indicat, són “imprescindibles” per les capitals vallesanes.
Això no obstant, el titular de Territori ha apuntat que, malgrat l’anunci del govern espanyol de finançar les obres, l’executiu català “ja no es fia d’aquest tipus de garanties”. En aquest sentit, Puigneró ha demanat “veure el conveni i els diners”. “Era una feina de l’Estat, si decideixen que hem de fer-ho nosaltres, ho volem veure per escrit”, ha insistit.
Ramon Talamàs i els 100.000 vehicles de pas
El president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs, va explicar que l’elecció d’Olesa per acollir la gala “deriva d’una notificació que vàrem rebre de l’ Ajuntament d’un acord per unanimitat del seu plenari del 23 de Setembre de l’any 2021 en el qual es demanava que el tram entre Abrera i Terrassa de la B40 entrés en funcionament durant l’any 2022. Un tram, com deia la resolució, farcit de despropòsits, promeses incomplides i retards inexplicables.
Talamàs va concretar que cada dia passen més de 100 mil vehicles entre Terrassa, Sant Quirze del Vallès i Sabadell “aprofito per reclamar a les autoritats més coordinació, menys duplicitats i tancar d’una vegada el paper cameral i el nostre necessari finançament per poder ajudar més al teixit empresarial. Soc conscient que tenen sobrat coneixement de les nostres reivindicacions, que són justes, i ara no els cansaré amb repetir-nos. Només els demano decisions franques, explícites i raonades”.
En aquesta línia també es va manifestar l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera que va destacar la voluntat de col·laboració entre els ajuntaments i les cambres de comerç per tirar endavant aquesta infraestructura cabdal per a l’activitat socioeconòmica. “Portem més de 15 anys de retards que han impactat al territori i el seu teixit empresarial. Aquesta infraestructura és una necessitat prioritària per a les comarques del Vallès Occidental i Baix Llobregat, nuclis industrials molt importants, pel conjunt de Catalunya, i d’Olesa de Montserrat en particular” va remarcar Riera.