MónTerrassa
Territori estudiarà com millorar la situació del peatge de Les Fonts

Territori analitzarà com millorar la situació del peatge de Les Fonts. En aquest sentit, des de la Generalitat s’han compromès a “estudiar el flux de trànsit de la zona, tant de la C-58 com de la BP-1503, per trobar una solució i la seva possible viabilitat”. Aquesta ha estat una de les principals demandes fetes des del govern municipal al conseller de Territori i Sostenibilitat, Juli Fernández, en la visita institucional que ha tingut lloc aquest dimecres al matí. Es tractava d’una reunió que s’havia d’haver celebrat a finals de l’any passat però que no ha estat possible fins ara.

Justament la trobada havia de tenir lloc en un moment “calent”, després que Ballart abandonés la sessió plenària del Consell Comarcal del Vallès Occidental molest perquè no havia estat convidat en una cita entre l’alcaldessa de Sabadell, el president del Consell i el mateix conseller. Un ple en què es va debatre una de les infraestructures que més polseguera està aixecant i més tensions està generant, amb dos grans blocs: un, el Govern de la Generalitat (ERC) amb el suport de CUP i Comuns que no volen que s’acabi el Quart Cinturó i que aposten per ampliar la N-150 entre Terrassa-Sabadell. L’altre, el de Tot per Terrassa, PSC, Junts i Ciutadans -amb el suport de patronals- que reclamen la infraestructura.

De la Ronda Nord o de la B-40, però, si se n’ha parlat no ha transcendit -els mitjans no han tingut accés a la reunió-, ja que en el comunicat de premsa no se’n fa cap menció, tot i que s’entén que ha estat un dels temes a tractar. Sí que s’informa que s’ha acordat crear un grup de treball estable per “acordar i impulsar possibles solucions i alternatives a la millora de la mobilitat de la ciutat, a nivell intern, així com les connexions d’aquesta amb les vies de comunicació d’alta capacitat d’arribada i sortida del terme municipal”. Format per tècnics i polítics d’ambdues institucions es vol que aquesta comissió ajudi a fer un pas endavant en el canvi de model de mobilitat i de la xarxa viària, especialment centrada en la connexió amb el Baix Llobregat.

El govern, de la mà de l’alcalde Jordi Ballart, la tinenta de Territori, Lluïsa Melgares, també ha volgut reafirmar la seva posició sobre el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), document que es va aprovar el mes de febrer de 2021. L’executiu municipal considera que “s’ha de respectar” el document i que s’ha d’executar ja que és clau per aconseguir la millora de la xarxa d’infraestructures en la segona corona metropolitana.

Reunió institució del conseller Juli Fernàndez a l’Ajuntament de Terrassa | Rafel Casanova BCF

L’oposició, crítica amb el conseller

L’exalcalde de Sabadell ha signat el Llibre d’Honor de la Ciutat de Terrassa i ha estat rebut institucionalment a l’Ajuntament per part de l’alcalde, acompanyat pels representants dels Grup Municipals, els quals han pogut intercanviar-hi algunes paraules. En general, no sembla que hagin quedat massa satisfets, ja que des de Junts per Terrassa, la seva portaveu Meritxell Lluís ha lamentat que davant la demanda de saber quines propostes o projectes concrets tenia per al nostre municipi no s’ha obtingut resposta.

Tampoc des de Ciutadans han notat “feeling”. La formació taronja ha recordat al conseller que “han d’escoltar als ciutadans i el teixit econòmic de la ciutat. La voluntat de l’Ajuntament de Terrassa, de Sabadell i del Parlament és clara”, en referència a la ja mencionada finalització de la B-40 o Quart Cinturó, especialment en el tram que relligaria Sabadell i Terrassa per la Ronda Nord.



Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a gener 12, 2023 | 08:51
    Ricard gener 12, 2023 | 08:51
    55 anys pagant peatge a Mataró. I a Terrassa només 30? El problema no són els peatges, sinó els castellanistes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa