MónTerrassa
Terrassa té una de les carreteres menys perilloses de Catalunya

Terrassa té un dels trams amb menys risc d’accident de trànsit a Catalunya. Aquesta és una de les conclusions que desprèn del 23è estudi IRAP del RACC que analitza el trienni 2021-2023. Així doncs, la B-40 entre Viladecavalls i Terrassa, coneguda popularment com el Quart Cinturó, se situa entre els recorreguts amb menys nombre d’accidents en els darrers tres anys. Per contra, entre les carreteres més perilloses en trobem una del Vallès Occidental; concretament el tram de la BV-1201, entre Olesa i Castellbisbal.

Per altra banda, un any més la carretera més perillosa de Catalunya és l’Arrabassada, que connecta Barcelona amb Sant Cugat del Vallès. En el top 10 de més perillositat també trobem vies com la T-314 entre Cambrils i Reus; la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona; la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès; la TP-7225, entre Reus i el Morell; la GI-64, entre Torroella de Montgrí i l’Estartit; la BP-2151, entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Pere de Ribes; la GI-643 entre Torroella de Montgrí i Parlavà i GI-674 entre Caldes de Malavella i Llagostera.

Per contra, la carretera més segura i amb menys risc d’accidents, és la C-25 entre Gurb i Calldetenes. Tot i la seva alta intensitat, amb més de 20.000 vehicles diaris, no ha registrat cap accident mortal o greu en l’últim trienni.

El risc de patir un accident ha crescut un 5,7% en els darrers 3 anys

Una de les xifres més destacades ha estat l’augment de l’índex de risc d’accidents, que mesura les probabilitats de patir un accident, en els darrers 3 anys. Concretament, el risc d’accidents a les carreteres catalanes ha crescut un 5,7% en aquest trienni. Aquest fet s’explica perquè el nombre d’accidents amb víctimes mortals i ferits greus ha pujat un 14%, de 509 a 581, mentre que la mobilitat només ha crescut un 8%.

“Les dades ens donen un toc d’alerta perquè veiem que estan evolucionant de forma diferent a com ho feien fins ara tenint en compte que l’objectiu continua sent reduir a zero les víctimes mortals el 2050 i retallar-les un 50% el 2030”, apunta Cristian Bardají, director de l’àrea de Mobilitat del RACC. Per la seva banda, Josep Mateu, president del RACC, ha recordat que des de l’any 2000 el nombre de víctimes mortals s’ha rebaixat dràsticament, passant de 700 a 181. “La diferència és notable però el nostre objectiu segueix sent arribar a zero”, ha remarcat.

Comparteix

Icona de pantalla completa