MónTerrassa
Terrassa renova els 130 parquímetres: adéu al tiquet físic
  • CA

Terrassa renovarà en les pròximes setmanes els 130 parquímetres distribuïts per a la ciutat, i una de les principals conseqüències que això tindrà serà l’eliminació del tiquet físic. No serà l’única. Gràcies a una subvenció dels fons europeus Next Generation, l’Ajuntament ha decidit fer un pas més en la tecnificació del servei de la zona blava a la nostra ciutat i, en la mateixa línia que ja han fet altres ciutats, s’han introduït canvis en la gestió i control del servei d’estacionament regulat.

Aquest mateix dilluns, dia 30 de gener, ja han començat els treballs de renovació. El govern ha optat per separar la ciutat amb 11 zones. S’aniran col·locant els nous parquímetres de manera progressiva, per intentar minimitzar l’afectació als usuaris i a la via pública. La primera zona en què els veïns notaran el canvi serà a l’avinguda Abat Marcet. En aquí, s’ha optat per substituir la meitat dels parquímetres. Així, es trobarà operatiu amb el nou sistema, un de cada dos. Es preveu finalitzar la implantació en un termini de 2 mesos, durant el qual es mantindrà un vigilant del servei de reforç en la zona que estigui en execució.

Bonificacions pels ECO i pagament amb contact less

Els nous parquímetres seran com els que ja es troben per exemple a Barcelona. El primer canvi radica en què es necessitarà obligatòriament introduir la matrícula del vehicle que es vulgui deixar estacionat. Una bona notícia per als que tenen vehicles ECO és que ja podran gaudir de la bonificació en funció de la seva classificació mediambiental. Una opció que fins ara només podien fer amb el pagament per mòbil.

També s’incorpora a aquest nou sistema la gestió i control del pagament amb vehicles elèctrics, que disposen de càmeres de lectura de les matrícules, i que reforçaran l’actual tasca dels vigilants d’Egarvia que van a peu. Amb les càmeres es podrà comprovar, en temps real, la situació de cada vehicle. Recordem que la bonificació per als vehicles classificats com “Zero Emissions” és del 75%, mentre que els classificats com a ECO és del 25%.

D’altra banda, també hi haurà una major adaptació de l’import de l’estacionament i un major control en temps real de les places disponibles o ocupades.

Com ja s’ha mencionat, la idea és eliminar el tiquet físic. El vigilant de servei podrà controlar el temps i que s’hagi realitzat el pagament només comprovant la matrícula dels cotxes estacionats, sense necessitat que hi hagi al parabrises un paper indicant-ho. A més, una altra de les novetats és que hi haurà la possibilitat de pagar la zona blava amb els sistemes EMV contact less.

L’horari majoritari de funcionament de l’Zona Blava coincideix amb l’horari de més trànsit a la ciutat, de 9:30 a 13:30 i de 16:30 a 20:00. Ara bé, al centre de la ciutat (zona 1) aquest horari també s’amplia als dissabtes. Podeu mirar aquí la distribució de la zona blava a la ciutat en funció de les tarifes:

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa