MónTerrassa
Terrassa prohibeix circular en patinet elèctric a 15 carrers més del centre

Terrassa ampliarà a més d’una quinzena de carrers del centre de la ciutat la prohibició de circular amb Vehicle de Mobilitat Personal (VMP), com les bicicletes o patinets elèctrics. Els carrers que s’inclouen en aquesta prohibició son vials de plataforma única sense una clara delimitació entre vianants i vehicles, així com els carrers estrets que conflueixen en vials on ja està vigent la prohibició. Segons ha informat l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, està previst que aquesta mesura sigui vigent a partir del setembre, com a molt tard.

Els carrers que s’afegeixen a l’àrea on està prohibit circular en patinet elèctric son: Carrer del Vall, el Raval de Montserrat, el carrer Major, tot el carrer de Gaudí (fins ara era fins el passatge de Tete Montoliu), el carrer de la Unió, la plaça Vella, el passeig Comte d’Ègara, tot el carrer de la Font Vella, el carrer Cardaire, el carrer de la Palla, el carrer de Gavatxons, el carrer de les Parres, el carrer Iscle Soler, el carrer de Baix, el passeig Bastard, i el passatge de Tete Montoliu.

Fins ara, els carrers on estava prohibit circular amb VMPs eren el carrer Sant Pere, un tram del passatge de Gaudí, el carrer de la Font Vella, el carrer Cremat, el carrer Vilanova, el carrer de Joan Coromines, el carrer de Jaume Cantarer, el carrer Mosterol, i el carrer del Racó, però des del Consistori s’ha considerat que “cal fer un pas més” per millorar la seguretat i convivència entre vianants i usuaris de VMP.

S’amplia la zona on estarà prohibit circular amb patinet elèctric | Ajuntament de Terrassa

Campanya informativa i nova senyalística

“Qui condueix un VMP no condueix una joguina, sinó un vehicle”, ha expressat el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona. Aquesta nova mesura es posa en marxa amb l’objectiu de reduir el risc d’atropellament a les àrees d’afluència de vianants, en aquest cas del centre de la ciutat, on s’han detectat més infraccions.

La voluntat del Consistori és implantar properament nova senyalització, tant vertical com senyals a terra que seran “molt visual i comprensible”, i poder començar el nou curs escolar havent implementat completament la mesura.

Paral·lelament, l’Ajuntament durà a terme una nova campanya informativa i pedagògica sobre la normativa VMP, que anirà especialment dirigida a comerços i locals de restauració. Això és perquè “existeix un augment de clients que es desplacen amb aquests vehicles per arribar als establiments i també de repartidors que els utilitzen per distribuir els productes”, ha explicat Cardona. De moment, el Consistori ha imprès mig miler de flyers per distribuir-los a les àrees de vianants, però també es valora ampliar la campanya de cara al futur, o en moments concrets.

547 multes a VMP durant el 2024

Segons dades proporcionades per la regidora de Via Pública i Seguretat, Patrícia Reche, l’any passat es van interposar 1.538 multes a VMPs. D’aquestes, 409 van ser per circular fora dels llocs autoritzats (voreres o passejos), 325 per circular més d’una persona al vehicle, 181 per no detenir-se davant d’un semàfor, 149 per circular amb auriculars, 73 per circular en espais reservats per vianants, i 38 per circular per àrees de vianants en moments d’aglomeracions de persones.

En aquest 2024 s’han interposat 547 multes. La infracció que més es repeteix és la de circular fora dels llocs habilitats, seguida de circular amb auriculars i sense enllumenats. Aquestes dues últimes infraccions es relacionen amb accidents de trànsit, ja que son dos elements que fan els conductors més vulnerables: els aïlla acústicament i els fa invisibles.

Respecte el nombre total d’accidents de trànsit en el que ha intervingut la Policia Municipal, un 9% té a veure amb víctimes implicades en VMPs. El percentatge d’accidents amb VMPs en els quals es registren ferits és d’un 80%.

Comparteix

Icona de pantalla completa