MónTerrassa
Terrassa i Manresa s’alien per exigir millorar la R4 i impulsar l’eix E9

Els alcaldes de Terrassa i Manresa, Jordi Ballart i Marc Aloy, treballaran conjuntament per millorar les infraestructures i la mobilitat del territori entre aquestes dues ciutats, especialment la línia R4 de Rodalies Renfe i reimpulsar l’eix europeu E9. Així ho han establert en una trobada institucional celebrada aquest matí a la nostra ciutat, on han posat en comú aspectes relacionats entre els municipis i han acordat establir un marc de treball compartit.

Durant la trobada, on també hi ha estat present el primer tinent d’alcalde Isaac Albert, Aloy ha remarcat que “és important que ciutats properes però que històricament han tingut poca relació es puguin trobar i unir esforços” per oferir millor qualitat de vida a la població. En aquest sentit, Ballart ha recalcat que la millora de les infraestructures i els serveis de mobilitat “són claus” per assolir aquests objectius.

L’R4 de Rodalies i l’eix E9: temes protagonistes de la trobada

Un dels temes protagonistes de la reunió ha estat la línia R4 de Rodalies. Ambdós alcaldes consideren que cal que s’hi aposti de manera clara i han plantejat liderar aquesta reivindicació davant del Govern de l’Estat. Creuen “imprescindible” fer realitat la reivindicació històrica d’incrementar de la velocitat, així com les freqüències i millorar la qualitat de servei, per tal que sigui una veritable alternativa al transport privat.

El reimpuls de l’eix E9 ha estat un altre dels temes més rellevants a la trobada. S’ha acordat que totes dues ciutats puguin liderar la recuperació d’aquesta ruta transeuropea que uneixi Barcelona, Terrassa, Manresa, Berga, Puigcerdà, Foix, Pamiers i Tolosa. Exposen que aquesta infraestructura viària, actualment amb un tram abandonat entre Tarascon i Puigcerdà, representaria “una nova connexió entre Catalunya i Europa, que complementés i descongestionés l’autopista costanera AP-7, E-15”.

Reunió entre Jordi Ballart i Marc Aloy, alcalde de Manresa | Ajuntament de Terrassa

Ballart i Aloy també han coincidit en fer front comú per reclamar un nou model tarifari a la C-16, més racional i adaptat a les necessitats del territori, amb l’objectiu de millorar la mobilitat de la població i equiparar aquesta via de comunicació a la resta de carreteres i autopistes que han estat alliberades de peatges recentment. 

Unir esforços per les noves oportunitats que ofereix un eix europeu

En aquest sentit, ambdós alcaldes han coincidit que el propi teixit productiu tant de Terrassa com de Manresa, amb importants sinergies industrials i del camp del coneixement, poden contribuir al reforç d’aquesta reivindicació. Tant és així, que s’ha previst convocar a les alcaldies dels diferents municipis de l’eix per unir esforços. Segons ells, l’impuls d’aquest eix europeu podria generar noves i importants oportunitats al conjunt de municipis de l’interior del país i el Pirineu.

Nou comentari

Comparteix