La Junta de Govern ha aprovat recentment el conveni de col·laboració amb la Generalitat de Catalunya per a la cessió de la titularitat del nou vial pedalable que discorre pel corredor de l’antic traçat de la C-58 i que connecta Terrassa i Viladecavalls. Aquest traçat, que ha perdut la seva funcionalitat com a carretera arran de les obres de construcció de l’enllaç entre la B-40 i la C-16, ha estat finançat per l’administració autonòmica amb un pressupost de 2,5 milions d’euros, amb càrrec als fons europeus dels Next Generation.
“La finalitat és que sigui una alternativa a la mobilitat entre ambdós municipis dona resposta a la mobilitat urbana quotidiana, d’una manera activa i sostenible i amb condicions de seguretat”, explica el tinent d’alcalde de Territori i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona. El nou itinerari, d’uns tres quilòmetres de longitud, surt del carrer de Rafael de Campalans, al barri del Roc Blanc, i discorre per diferents nuclis de Viladecavalls, des de Can Trias i Sant Miquel de Guanteres fins al nucli antic. Així doncs, la via formarà part de la xarxa de vies ciclistes de Terrassa.

El primer tram del traçat és de nova execució entre l’estació de tren de Viladecavalls i l’eix del traçat de l’antiga C-58 i ressegueix, de manera separada, el vial d’accés a l’estació des de l’enllaç de la B-245 amb la C-16. Un cop travessat, amb dos passos de vianants i bicis, continua per l’antic vial de la C-58 amb un pas inferior. Des d’aquí, arriba al polígon de Can Trias per connectar, finalment, amb l’eix de la B-120 que enllaça amb la xarxa pedalable de Terrassa pel carrer de Rafel Campalans.
La longitud del carril bici dins del terme municipal de Terrassa és d’uns 220 m, la meitat se situa a la calçada actual de la C-58, i l’altra meitat a la carretera d’Olesa, que es connecta amb el tram de la C-58 mitjançant una rampa de nova construcció.