MónTerrassa
Terrassa presenta al Govern les 7 demandes clau en mobilitat
  • CA

Terrassa ha ensenyat (de nou) la llista de deures pendents al Govern de la Generalitat. El tinent d’alcalde de Territori i Habitatge, Xavier Cardona, va reunir-se divendres de la setmana passada amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal; a la seu de la Secretaria, a Barcelona. La trobada va comptar amb la participació dels serveis tècnics de Territori, Mobilitat i Grans infraestructures de l’Ajuntament; la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Susi López; i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat.

L’objectiu d’aquesta cita era abordar totes aquelles actuacions compromeses, acordades o proposades des de Terrassa i per Terrassa en matèria de Mobilitat. Des del govern municipal subratllen que la voluntat és “millorar la connectivitat” del municipi amb el seu entorn, i que les demandes exposades al Govern són “prioritàries” perquè la ciutat pugui créixer de manera sostenible. “És important treballar conjuntament i amb col·laboració perquè es facin realitat de manera efectiva”, ha manifestat, un cop finalitzada la reunió, el tinent d’alcalde Xavier Cardona, el qual ha agraït “la bona disposició, el to constructiu i la voluntat de cooperació institucional” mostrada per part de Manel Nadal.

Fins a set peticions van posar-se sobre la taula i van debatre’s entre l’administració local i el secretari de Mobilitat. Cap d’elles és la primera vegada que s’esmenten, tot i que n’hi ha algunes que han tingut més recorregut que d’altres. Una de les que més fàcilment es podran donar compliment serà la construcció d’un nou col·lector per gestionar l’escorrentia d’aigües a la C-16, així com el compliment dels compromisos de reposició al final de les obres del tercer carril d’ampliació de l’autopista.

B-40 i peatge de Les Fonts

També hi ha bona predisposició per les dues parts de tirar endavant el perllongament de la B-40 fins a Sabadell, una ampliació que fa escassos dies va ser notícia després que el TJSC admetés a tràmit el contenciós contra el conveni de Generalitat i Estat. Tanmateix, la posició de l’Ajuntament i del Govern no s’ha mogut. Com tampoc la necessitat de millorar la connexió entre la C-58 i la C-58c. En l’àmbit de carreteres, el govern municipal també ha insistit en l’eliminació del peatge de Les Fonts, “per facilitar la mobilitat sense barreres econòmiques”. Tot i que aquesta va ser una proposta electoral del PSC, per ara, sembla que ha quedat arraconada en un calaix.

D’altra banda, quant a mobilitat sostenible, trobem l’ampliació de les línies d’autobús exprés com una de les peticions que l’executiu local ha fet recentment amb la voluntat d’incrementar la connexió amb Barcelona, i especialment, amb l’aeroport. I també la demanda d’impulsar les noves vies ciclistes interurbanes i la transformació de la B-120 i B-122 en vies urbanes.

Noves estacions i la T-Mobilitat

Quant a la xarxa ferroviària, hi ha tres grans peticions que tindran sort dispar. La primera, es basa en la implantació de la T-Mobilitat per quilòmetre, ja que consideren “una mesura clau per garantir tarifes més justes per a la nostra ciutat”. Amb el canvi de Govern a la Generalitat, l’aposta per aquest sistema sembla que s’ha refredat. Els socialistes són més partidaris d’aplicar la tarifa plana que l’Estat ha posat en marxa.

La segona demanda de Cardona ha estat la creació de les noves estacions ferroviàries a Terrassa Oest (R4 Rodalies Renfe) i Terrassa Sud (S1), així com la millora de la freqüència dels trens a la línia S1 durant la nit. Existeixen ja projectes d’ampliació de les línies a l’altura de Terrassa, però mentre que l’estació de Can Boada sí que va sortir durant el període electoral des del Ministeri es va assegurar que seria una realitat aviat (el 2025, van dir), de l’estació Sud tot és molt tendre. Finalment, la tercera i darrere, des de l’Ajuntament han demanat l’estudi per a una nova connexió ferroviària de FGC amb Barcelona a través del túnel d’Horta. Aquesta és l’aposta del govern Ballart per millorar la freqüència de pas amb la capital catalana, però el projecte encara es troba en estadi inicial, ja que hi ha diverses opcions sobre la taula i cap decisió presa encara.

Comparteix

Icona de pantalla completa