El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya ha finalitzat recentment les obres d’ampliació de la C-16 a Terrassa. Els treballs, que es van iniciar principis de 2024, han actuat en prop de dos quilòmetres i han consistit en la posada en funcionament d’un tercer carril en ambdós sentits de la circulació. L’objectiu principal d’aquesta actuació és facilitar la mobilitat i contribuir a la fluïdesa del trànsit després de l’entrada en funcionament del tram Abrera-Viladecavalls de la B-40, que ha provocat l’augment d’uns 15.000 vehicles diaris més que circulen per aquest tram de la C-16.
Aquest dijous, 31 de juliol, el tinent d’alcalde de Territori i Habitatge i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona; acompanyat del secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal; han visitat la zona on el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha executat les obres.

En una atenció als mitjans posteriors a la visita, Nadal ha celebrat la posada en funcionament d’aquests nous carrils, una actuació que afirma que “ha estat gràcies a un extens procés de diàleg i negociació amb l’Ajuntament i la Direcció General de Trànsit i que ha donat com a resultat aquestes millores pels ciutadans”. Així mateix, el secretari de Mobilitat i Infraestructures ha recalcat que està previst que la circulació en aquesta via augmenti encara més, però recalca que amb aquesta ampliació “la C-16 podrà absorbir futurs increments, ja que amb tres carrils la capacitat és molt gran”.
Per la seva banda, Xavier Cardona ha reconegut que “sabem aquestes obres han generat molèsties als veïns i veïnes”, però subratlla que aquests treballs milloren “el flux de trànsit que tenim” i “la micro-connectivitat entre Baix Llobregat, Vallès Occidental i Vallès Oriental”. En aquest sentit, el tinent d’alcalde també ha valorat molt positivament que “el govern de la Generalitat segueixi apostant per les infraestructures en el territori”.
13 milions d’inversió, dos quilòmetres d’actuació i un tercer carril a banda i banda
El tram en el qual s’ha actuat se situa entre l’enllaç de Terrassa Centre i la connexió amb la B-40. Fins ara, comptava amb només dos carrils per sentit de la circulació. Ara n’han aparegut dos més per facilitar els moviments de canvi de carril dels vehicles en condicions de seguretat i fluïdesa.
En concret, a la calçada sentit Manresa, s’ha perllongat el tercer carril provinent de la incorporació a la C-16 de l’enllaç 21 (Terrassa centre) fins a la connexió amb la C- 58/B-40. També s’ha construït un quart carril per a connectar amb seguretat amb la B-40 i la C-58. En la calçada sentit Barcelona, s’ha prolongat l’entrada que provenia de la C-58 i de la B-40 (Terrassa) fins a la sortida amb la C-243c, mitjançant un carril de trenat (que facilita els canvis de carril) de 700 metres de longitud. I s’ha perllongat l’entrada de la B-40 (Abrera) fins a l’enllaç de Terrassa Centre, amb una longitud d’1,4 quilòmetres.
D’altra banda, l’obra ha inclòs altres actuacions, com la millora de l’estabilitat del mur d’escullera a la sortida de la C-243c, així com del pont d’aquesta carretera sobre la C-16. Finalment, s’ha completat amb tasques de senyalització, barreres de seguretat i elements de drenatge.
