MónTerrassa
Terrassa demana que les obres de la B-40 fins a Sabadell “no s’eternitzin”

Terrassa demana que la B-40 fins a Sabadell “no s’eternitzi”. Amb el precedent del tram entre Terrassa i Abrera, l’alcalde Jordi Ballart ha estat contundent davant l’anunci que es va fer aquest dijous dia 28 de desembre que serà el Govern català qui gestioni les obres de construcció del futur enllaç entre les dues cocapitals vallesanes. “Que no triguem 30 anys, perquè ja anem tard”, ha etzibat el batlle en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies.

En aquest sentit, des de l’Ajuntament de Terrassa consideren que ara mateix el més important és que “es puguin veure aviat les obres”. Abans, però caldran encara que es compleixin molts altres passos administratius. D’entrada, Generalitat i Estat ja han acordat que la proposta de nou conveni entre administracions -que encara no s’ha presentat i on quedarà marcat que és el Govern qui licitarà, executarà i supervisarà les obres- haurà de ser aprovat prèviament pel Consell de Ministres i el consell executiu.

Després, es duran a terme l’encàrrec dels estudis i projectes per dur a terme les obres. I un cop es tinguin aquests projectes s’hauran d’aprovar i obtenir el vistiplau de l’Estat. Així doncs, estem parlant de mesos i mesos abans no entri cap màquina a desbrossar terreny.

L’alcalde de Terrassa ha recordat que des de la ciutat ja s’ha posat sobre la taula una proposta de traçat “molt potent”, i en aquest sentit insta al Govern a “escoltar les ciutats” que estan implicades en aquest llarg procés. Malgrat les demores en què ja comença el projecte, Ballart creu que l’ampliació de la B-40 o Ronda Nord té el futur assegurat, ja que compta amb un històric d’anys de negociacions i converses fins que s’ha arribat a la situació actual d’acord.

Sí, però que l’alcalde ha demanat que la futura infraestructura tingui “el mínim impacte ambiental” i espera que permeti alliberar trànsit que avui circula “per itineraris més llargs o per l’interior dels nuclis urbans”, amb la “contaminació associada” que això significa.

Sabadell també demana celeritat

L’alcalde de Terrassa no ha estat l’únic a pronunciar-se després de l’anunci de desbloqueig del conveni de la B-40. L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, també ha estat del parer que cal pressionar perquè el projecte no s’aturi i sigui realitat com més aviat millor. En declaracions a ACN ha afirmat que s’ha de “començar ja a parlar de traçat i calendaris” i ha assegurat que la infraestructura és “imprescindible” des d’un punt de vista ambiental i de mobilitat, i que compta amb el suport de tots els ajuntaments afectats (Castellar del Vallès, Terrassa, Sabadell i l’Arc Metropolità) per tirar-la endavant.

Pel que fa a la mobilitat, des de Sabadell esperen que el perllongament de la B-40 serveixi per a “pacificar les grans avingudes de la ciutat  que actualment es troben col·lapsades” per un gran volum de vehicles i “millorar a mig termini la qualitat de l’aire en el nucli urbà”. Com en el cas de Terrassa, des de la localitat veïna també demanen que el traçat sigui “absolutament respectuós amb l’entorn i amb totes les garanties ambientals”.

Comparteix

Icona de pantalla completa