MónTerrassa
La T-25 passarà a costar 10,85 euros per la reducció de l’aportació estatal

A partir de demà, 1 de juliol, la targeta multiviatge T-25 s’encarirà i passarà a costar 10,85 euros. Segons expliquen des de l’Ajuntament de Terrassa, aquest ajust respon a la finalització de la subvenció estatal del 50% prevista fins al 30 de juny de 2025. Així doncs, el govern de l’estat espanyol redueix la seva contribució un 10%, mentre que l’Ajuntament de Terrassa conservarà una bonificació estable del 20%.

El tinent d’alcalde de Territori i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona, ha manifestat que “continuarem fent aquest esforç perquè creiem que és una bona manera de fomentar el transport públic i així ens ho demostren les dades”. Així mateix, Cardona destaca que “segons les dades totals del 2024, TMESA ha registrat un increment d’1.267.563 usuaris respecte a 2023; hem superat el rècord de viatgers i viatgeres un any més i la mitjana de persones usuàries en dies feiners ha superat els 60.000 viatgers per dia”.

Pel que fa a la vigència dels títols, s’establiran dues franges segons la data de la seva adquisició. Per una banda, les targetes adquirides durant el 2024 seran vàlides fins al 30 d’agost de 2025. En canvi, aquelles que van ser comprades a partir de gener de 2025 tindran validesa fins al 28 de febrer de 2026.

L’Ajuntament manté la bonificació municipal del 20% a la T-25

El gener de 2025 es va signar el decret d’alcaldia que regula les tarifes del bus i la sol·licitud de subvenció per a la targeta T-25. Aquest decret es va tramitar en resposta al nou decret estatal òmnibus, que estableix les condicions de finançament de les bonificacions al transport públic, concretament una aportació estatal del 30% i una municipal del 20% per a títols com la T-25 fins al 30 de juny.

Actualment, però, no està prevista cap ampliació addicional de les subvencions estatals més enllà de les ja confirmades. En aquest context, des de l’Ajuntament de Terrassa volen reafirmar el seu compromís amb la mobilitat sostenible i la promoció del transport públic “com a eina clau per millorar l’accessibilitat i reduir l’ús del vehicle privat”, recalquen.

Comparteix

Icona de pantalla completa