MónTerrassa
Sense data per a la inauguració de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls

Sense data per a la inauguració de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. L’anterior ministra de Transports, Raquel Sánchez, va manifestar en una de les seves darreres intervencions oficials que el tram pendent d’obertura del Quart Cinturó de connexió del Vallès Occidental amb el Baix Llobregat es posaria en funcionament abans del 15 de desembre.

Tanmateix, a dos dies perquè finalitzi el termini fixat, ja sabem que això no es complirà. Segons ha pogut confirmar MónTerrassa, l’Estat ha decidit ajornar la inauguració, i aquesta vegada ha decidit no donar a conèixer cap data concreta. No ho farà ja fins que no sàpiga del cert que ho podrà tirar endavant, però ja avancen que no hi ha un calendari sobre la taula. El canvi de titular a la cartera de Transports i la configuració del nou govern, ha estat un dels responsables d’aquesta demora.

Els rumors ho situen al gener, però tampoc és segur. I el cert és que a diferència del que havia passat fins ara, per al pont de la Puríssima ja es va poder comprovar com el ritme de feina havia baixat, i com els dies festius no hi havia cap operari treballant. Això es preveu que passi també durant les festes de Nadal, i com a conseqüència, sigui perquè ja no hi ha pressa o per necessitat, l’obertura del tram de poc més de 6 quilòmetres s’allargarà en el temps.

Queixes des de Viladecavalls i Olesa

El cert és que els municipis directament afectats per les obres de la B-40 han mostrat en diverses ocasions el seu malestar per com s’estaven duent a terme. Especialment, consideraven que no s’havia previst bé el tancament i obertura dels accessos entre carreteres. Des de Viladecavalls, s’han dut diverses reunions amb Mobilitat i Transports per reclamar l’arranjament de l’entrada de Can Trias i que no es tanquessin els ramals d’accés a la C-16. També exigien un calendari i apressaven al Ministeri que finalitzessin com més aviat millor.

També Olesa de Montserrat ha reclamat una solució per als accessos amb la B-40 i la C-55, i també dels enllaços als polígons industrials locals. El regidor d’Urbanisme i Territori, Marc Serradó, lamentava que “l’obertura de l’autovia B-40 no ve acompanyada d’un projecte que solucioni la connexió de la boca sud del túnel de l’autovia amb la carretera C-55 i, per tant, és possible que molts vehicles optin per creuar Olesa per enllaçar amb la C-55”. I des del Consistori remarcaven la urgència dels accessos de la B-40 amb la C-55, “ja estaven previstos al Pla Director Urbanístic Metropolità i encara no s’ha fet ni el projecte constructiu”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Lleps a desembre 13, 2023 | 13:39
    Lleps desembre 13, 2023 | 13:39
    Anem de camí (si és que no ja ho hem aconseguit) de entrar al Llibre Guinness dels Records.. Com a mínim crec que s'hauria de rebatejar amb el nom d'Autovia "Sagrada Família". Aquesta obra evidencia la gran ineptitud dels governs que tenim, que triguen 16 anys (i lo que te rondaré, morena) en construir una autovia de 6 km. Pel moment, portem una mitjana de 375 metres d'autovia construïts per any.. Ni una persona amb un martell i una destral trigaria tant
    • Icona del comentari de: Francisco a desembre 13, 2023 | 18:13
      Francisco desembre 13, 2023 | 18:13
      Es la incompetencia absoluta, de estar rodeados de gente incapaz, no cualificada para el puesto que ocupan, eso si con una desverguenza digna de elogio, con sonreir a cámaras tienen bastante, ah eso si, con una barbaridad de excusas de todo tipo que ya las llevan aprendidas de casa, en fin igual algún día podemos utilizar la autovia, o no.... pero el presupuesto no queramos saber en cuanto se ha disparado en estos años, saldra a millón el metro.
    • Icona del comentari de: Francisco a desembre 13, 2023 | 18:14
      Francisco desembre 13, 2023 | 18:14
      Es la incompetencia absoluta, de estar rodeados de gente incapaz, no cualificada para el puesto que ocupan, eso si con una desverguenza digna de elogio, con sonreir a cámaras tienen bastante, ah eso si, con una barbaridad de excusas de todo tipo que ya las llevan aprendidas de casa, en fin igual algún día podemos utilizar la autovia, o no.... pero el presupuesto no queramos saber en cuanto se ha disparado en estos años, saldra a millón el metro.
  2. Icona del comentari de: Enric a desembre 13, 2023 | 23:12
    Enric desembre 13, 2023 | 23:12
    Es lo de sempre..... es tindria que penalitzar per incompliment de dates. Diners i temps, sempre el mateix resultat quant ho paguem entre tots.
  3. Icona del comentari de: Xavi a desembre 14, 2023 | 09:07
    Xavi desembre 14, 2023 | 09:07
    No m'ho puc creure 🤪
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 15, 2023 | 00:12
      Anònim desembre 15, 2023 | 00:12
      Jo tampoc
  4. Icona del comentari de: Toni a desembre 14, 2023 | 15:48
    Toni desembre 14, 2023 | 15:48
    Una mostra mes de la classe política que tenim, incompetents, bocamolls, uns aprofitats. S´ens pixen a la cara mentre omplen butxaques i es solucionen la seva vida. I el pitjor estar per vindre, Falta vocació i compromís. Vergonya.
  5. Icona del comentari de: Xavi a desembre 14, 2023 | 17:01
    Xavi desembre 14, 2023 | 17:01
    Hola, En el meu cas, sóc de Terrassa i vaig començar a treballar l'any 2010 a un empresa d'Abrera pensant que es cumplirien les previssions d'obertura de la B40 en un termini més o menys breu, tal com estava previst. A hores d'ara, després de 13 ANYS, segueixo tenint que fer cua a les 8 del matí per la ctra. de Martorell i desplaçar-me quasi 30 Km. diaris. D'haver-ho sabut, no hauria canviat de feina. Salut.
    • Icona del comentari de: Jaume a desembre 14, 2023 | 22:02
      Jaume desembre 14, 2023 | 22:02
      A mi em va passar el mateix i vaig acabar mudant-me per no haver de fer la carretera de Martorell dos vegades al dia, era insufrible.
    • Icona del comentari de: Eduard a desembre 16, 2023 | 20:10
      Eduard desembre 16, 2023 | 20:10
      Vaig començar a treballar a Martorell fa 27 anys, en fa 23 que vaig anar a viure a Terrassa. Ja en aquell momemt es venia com a una bona opció per que el projecte del 4rt cinturó era imminent. L'any 2010 el tripartit de la vergonya va inaugurar un tram patetic per dir que s'havia fet quelcom. Avui aquest tram ha ha estat apedaçat en diverses ocasions i està farcit de sots. Ens prenen per imbècils. Ara seguexo anant a treballar al Baix Llobregat i trobo d'una cara dura inmensa aquest anunci. Estem gestionats per inútils.
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 19, 2023 | 13:47
      Anònim desembre 19, 2023 | 13:47
      Hola, Estic en el mateix cas, pero treballant a Igualada i patint cada día les cues d´anada i tornada de la carretera de Martorell. Un enganyat mes per les promeses falses dels caça vots. Ara ja està feta per fi després de 16 anys, i no la poden obrir, tenim que esperar que el ministre de torn vingui a fer-se la foto per quedar bé. Merda de classe política (tots) que tenim i votem.
      • Icona del comentari de: Àngel Dz a gener 05, 2024 | 17:49
        Àngel Dz gener 05, 2024 | 17:49
        Es patètic si, però perque el nous càrrecs que hi han ara ho fixarà en unaltre pressupost per trincar la seva part. Jo diria que porten així 14 anys.
  6. Icona del comentari de: Noel. a desembre 15, 2023 | 08:07
    Noel. desembre 15, 2023 | 08:07
    Recorregut alternatiu en tren (Rodalies RENFE): ~1h 30' / 2h. Per què no es demana una línia de Rodalies nova que uneixi Vilafranca del Penedès / Martorell amb Sabadell / Terrassa passant per Cerdanyola Universitat? Les vies ja estan fetes però els nostres alcaldes baden.
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 19, 2023 | 13:48
      Anònim desembre 19, 2023 | 13:48
      No hi haurà negoci en propi benefici dels polítics, si no ja ho farien
  7. Icona del comentari de: rce a desembre 16, 2023 | 08:57
    rce desembre 16, 2023 | 08:57
    Un endarreriment més. Mentida rere mentida d'Espanya. Mentida del Ballart que va assegurar que s'obriria el 30 de novembre. Més de 17 anys per fer una autovia de 15 km mentre a les espanyes van fent milers de km d'autovies i alta velocitat. I encara hi ha molts que diuen que estàn bé tal com estem
  8. Icona del comentari de: Sergi a desembre 16, 2023 | 15:48
    Sergi desembre 16, 2023 | 15:48
    S'ha de sortir al carrer , per això i per un munt de PROBLEMES (educació.salut, sous, corrupció, impunitat, malversació de fons públics.....)
  9. Icona del comentari de: Vinyet a gener 29, 2024 | 13:20
    Vinyet gener 29, 2024 | 13:20
    B-40 entre Abrera i Viladecavalls, no?
  10. Icona del comentari de: Jaume a febrer 09, 2024 | 13:54
    Jaume febrer 09, 2024 | 13:54
    Una fecha muy esperada: el próximo 16 de febrero pondremos en servicio el tramo de la B-40 entre Olesa de Montserrat y Viladecavalls, uniendo los principales motores industriales de Cataluña. @oscar_puente_

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa