MónTerrassa
Segle XX denuncia que es projecti suprimir el bus L10 que passa pel barri

La setmana passada l’equip de govern de l’Ajuntament de Terrassa presentava en la Taula de Mobilitat la proposta de la nova xarxa d’autobusos quan s’adjudiqui la nova concessió i ja hi ha les primeres reaccions contràries per part d’entitats veïnals. Es tracta de l’Associació de Veïns del Segle XX, que denuncia que es pretengui fusionar les línies 7 (Can Jofresa-Pla del Bon Aire) i 10 (Les Font-Estació del Nord), fent desaparèixer aquesta última i deixant el barri sense una connexió històrica. Els serveis municipals defensen que, d’aquesta manera, s’aconsegueix un enllaç nord-sud de la ciutat més directe i s’alleugereixen els estrets carrers entre la Mútua de Terrassa i l’Estació del Nord. Però els responsables de l’AV Segle XX consideren que és “una proposta absurda” i anuncien accions a partir del gener.

Els itineraris actuals de les línies d’autobús 7 i 10 i la proposta de fusió en L7 dels serveis de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa

“La nova proposta de fusió entre les línies 7 i 10 suposa un disseny encara més absurd i ineficient, i no reduirà les freqüències com preveuen des de Mobilitat”, s’afirma en un comunicat de la junta de l’associació de veïns. “Tampoc està pensada pel conjunt d’usuaris, sinó només per satisfer els polígons industrials de l’entorn de la riera de les Arenes”, s’afegeix d’aquesta futura L7 rebatejada Les Fonts-Pla del Bon Aire i que pretén fer baixar dels 36 minuts actuals als 20 la freqüència, sense passar pels carrers de Sant Antoni, Mas Adei, Garcia Humet i Topete. Però alhora, deixant de banda les parades de l’Arxiu Comarcal i Les Quatre Carreteres del Segle XX perquè privilegiaria el pas pel barri de Can Palet tant en l’anada com en la tornada per arribar a l’Estació del Nord. “Calia haver mantingut la línia 10 fins a l’Estació del Nord, i fer-ne una altra per atendre els polígons industrials”, es reclama en el comunicat fent referència als polígons entremig de Les Fonts de Can Parellada.

De fet, en l’escrit es recorda que fa dos anys, sense que fos públic, l’AV es va assabentar ja de la intenció dels serveis municipals que ara es confirma. “Ens va indignar perquè això comportava l’eliminació per al nostre barri de l’única parada existent, que té molts usuaris i usuàries, ja que va fins a la Mútua i l’Estació del Nord”, es posa en relleu tot remarcant que “va ser la primera línia de transport públic al barri”. Si es tiressin endavant els canvis, el Segle XX es quedaria, no obstant, amb les línies L8 i L9 Avingudes, que disposen de parades a Arxiu Comarcal, plaça del Segle XX, Joan Mompeó, Concili Egarenc i l’estació d’autobusos Interurbans, al capdavall de la Rambla d’Ègara. Això sí, anant després directament cap a l’avinguda Abat Marcet.

L’associació de veïns anuncia accions de protesta a partir de gener

Per això, els responsables del Segle XX anuncien que es faran “totes les accions i confrontacions que calgui per a garantir la línia 10 o una proposta que arribi a Mútua i l’Estació del Nord com fins ara”. “Ja tenim previst un seguit d’accions per acabar amb aquesta absurditat de proposta a partir del mes de gener”, alerten. A més, reiteren que el projecte en conjunt de transformació de la xarxa s’ha fet “amb poca transparència i d’amagat en la seva redacció”, sense que hi hagin participat “les entitats, els veïns i veïnes, ni la Taula de Mobilitat”.

En el seu cas, el tinent d’alcalde de Mobilitat, Xavier Cardona, en la presentació a la premsa d’aquesta nova xarxa va manifestar que “s’ha treballat amb la Federació d’Associació de Veïns de Terrassa i hi ha una part majoritària que ho entenen i comparteixen”. Així i tot, la renovació de la xarxa no es podrà dur a terme fins a la nova concessió del servei que actualment presta l’empresa mixta Tmesa i que, per terminis legals i després ja de set anys de pròrrogues forçoses, es precisa que tampoc serà abans de dos anys.

 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa