Saltar-se el semàfor en vermell sortirà més car a vuit punts concrets de Terrassa. I és que l’Ajuntament ha licitat ja el “Projecte executiu de subministrament i instal·lació de 8 punts de control de vehicles que es salten un semàfor en vermell mitjançant dispositius de reconeixement automàtic de matrícules, en els vials perimetrals de zona de baixes emissions”, amb criteris de contractació pública ecològica i dins del marc de la iniciativa “NextGenerationEU”.
Aquest projecte ja ha passat totes les etapes de concurs públic i ja s’ha formalitzat. Per això, és qüestió de setmanes que es comencin a col·locar les noves càmeres que permetran captar i registrar l’infractor en el moment exacte que es produeix el delicte viari. Son zones on es té comptabilitzat que s’han produït diversos accidents de trànsit i atropellaments per mala praxis dels conductors. Fins ara només hi havia manera de castigar-los si es produïa una topada i es podia fer atestat policial. Ara, però, no caldrà. Qualsevol que no s’aturi al semàfor en vermell serà penalitzat i multat immediatament.
Els treballs estava previst que s’iniciessin a mitjans del mes de gener, i que s’allarguessin fins a finals del mes de juny i van a càrrec de TECNOLOGÍAS VIALES APLICADAS TEVA, SL, amb un preu de cost de 165.457,93 € IVA inclòs.
Els 8 punts on es col·locaran les càmeres
- Carretera de Montcada amb carrer Ramón y Cajal
- Rambla d’Egara amb carrer d’Ausiàs March
- Avinguda de Barcelona amb (carrer Mare de Déu del Carme i carrer Estanislau Figueras)
- Passeig del Vint-i-dos de Juliol amb carrer Major de Sant Pere
- Avinguda de Jaume I amb carrer de Bartrina
- Avinguda de Barcelona amb carrer del Dr. Pearson
- Carretera de Montcada amb carrer de Baldrich
- Carretera de Montcada amb carrer Ramón y Cajal
Des de l’Ajuntament manifesten que amb aquesta acció es busca contribuir a la implantació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) mitjançant “un canvi d’hàbits en els usuaris dels vehicles motoritzats que els porti a una conducció més calmada i la conseqüent reducció de la contaminació”. Alhora, es busca “reforçar la seguretat vial en cruïlles semafòriques que concentren més atropellaments, segons els resultats obtinguts en el Pla Local de Seguretat Viària”. I, finalment, es pretén “reforçar la protecció del mode de transport més vulnerable, el vianant, protegint-lo en els itineraris d’accés a la Zona de Baixes Emissions (ZBE), impulsada en el Pla de Recuperació, de Transformació i de Resiliència”.