El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya millorarà la seguretat viària a la C-243c entre els termes de Terrassa i Castellbisbal, que comportaran una inversió de3,8 MEUR. Aquestes actuacions consistiran principalment en la construcció de rotondes, la configuració d’itineraris per a vianants i la pavimentació de cunetes. Es tracta d’una via on els accidents són una constant, tot i que l’entrada en funcionament de la B-40 fins a Abrera l’ha alliberat de trànsit i ara és lleugerament més tranquil·la.

Obres
Noves rotondes per a canalitzar el trànsit entre Ullastrell i Terrassa: Un dels trams de la C-243c on el Departament de Territori actuarà discorre entre la intersecció amb la BV-1203, a Ullastrell, i la de Can Solà, a Rubí i Terrassa. En aquests extrems, així com en l’accés a la urbanització de Castellnou, es construiran les tres rotondes projectades per a pacificar la circulació i afavorir la canalització del trànsit. Els nous giratoris tindran, respectivament, 38, 32 i 45 metres de diàmetre exterior.
Els treballs, que tenen un pressupost de 2,2 MEUR i un termini d’execució de vuit mesos, comportaran també l’adaptació de la carretera a les noves rotondes i la millora de dos camins que accedeixen a dos d’aquests giratoris. Així mateix, l’obra inclourà l’enjardinament, drenatge i enllumenat de les rotondes, l’adequació de la senyalització vertical i horitzontal de la carretera i la instal·lació de noves barreres de seguretat i elements d’abalisament per afavorir la seguretat viària.
Nova rotonda a Can Santeugini: Els treballs consistiran en la construcció d’una rotonda per afavorir la mobilitat i la canalització del trànsit en l’encreuament de la carretera amb els sectors residencials de Can Santeugini est i oest (Castellbisbal). Les obres compten amb un pressupost d’1 MEUR i tindran una durada d’11 mesos.
La nova rotonda substituirà els dos encreuaments actuals a banda i banda de la carretera i que tenen forma de T –un compta amb carrils centrals per a girs a l’esquerra i l’altre, no. El giratori, que tindrà 32 metres de diàmetre, permetrà facilitar als vehicles tots els moviments possibles tant en direcció Terrassa com en direcció Martorell, i la connectivitat entre ambdós sectors.
Així mateix, l’obra inclourà la configuració d’un itinerari per a vianants per a creuar entre un costat i un altre dela carretera de 75 metres de longitud i 2,50 metres d’amplada. Els treballs es completaran amb tasques com la construcció d’un mur de contenció; la disposició d’elements de drenatge; senyalització vertical i horitzontal, abalisament i barreres de seguretat; l’enllumenat i les mesures d’integració en l’entorn (estesa de terra vegetal i hidrosembra als talussos, a més de diferents tancaments vegetals i metàl·lics).