Rodalies serà gratis. La notícia ha salta avui. Per sorpresa. I tot, per mirar d’aturar una inflació desbocada que amenaça amb una nova crisi de grans dimensions. El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimarts durant el debat de política general que el seu executiu bonificarà el 100 per cent dels bitllets multiviatge de Rodalies de Renfe, que depenen directament del gover de l’Estat.

Segons el líder del Partido Socialista Obrero Español (PSOE), és una mesura necessària

Segons el líder del Partido Socialista Obrero Español (PSOE), és una mesura necessària. “Aquest govern no permetrà que el patiment de molts sigui el benefici d’uns pocs”. Sánchez també ha anunciat que tots els estudiants de més de 16 anys que ja reben una beca, un milió, rebran una beca complementària de 100 euros al mes entre setembre i desembre d’aquest 2022.

La bonificació de tots els bitllets de diversos viatges operats per Renfe passarà del 50% al 100% per a tots els abonaments de Rodalies i mitjana distància des de l’1 de setembre al 31 de desembre d’aquest any. La mesura se suma a la bonificació al metro urbà, de la que en sortiran beneficiats els usuaris de Barcelona i, de retruc, els egarencs que utilitzen aquest mitjà per desplaçar-se per la capital catalana. També seran gratuïts els abonaments per als trens de Mitja Distància.

Els viatgers de Rodalies disposen de dos grans tipus de bitllets multiviatge: els que són exclusius de Renfe –només es poden fer servir en aquest transport– i els abonaments integrats a la xarxa de l’ATM que permeten intermodalitat.

El bitllet multiviatge de Renfe més conegut és el Bonotren, que permet fer 10 viatges en un termini de 90 dies consecutius

El bitllet multiviatge de Renfe més conegut és el Bonotren, que permet fer 10 viatges en un termini de 90 dies consecutius. Només és vàlid per a la xarxa de Rodalies (línies R1, R2, R2 nord, R2 sud, R3, R4, R7 i R8). Els altres dos abonaments exclusius de Renfe que més s’usen són l’abonament mensual i l’abonament trimestral. 

El cap de files d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, veu amb bons ulls la gratuïtat de l’abonament a Rodalies anunciada pel govern espanyol. La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, s’ha mostrat “sempre a favor de qualsevol mesura que millori el dia a dia de la gent”. El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha criticat l’anunci d’abonaments multiviatge gratis a Renfe del president espanyol, Pedro Sánchez, al debat de política general que s’està fent al Congrés dels Diputats.

Comparteix

Icona de pantalla completa