MónTerrassa
Rodalies recupera el tram en tren de la línia R4 de Terrassa a Manresa

Jose Antonio Santano, secretari d’Estat i de Transports Sostenibles ha comunicat aquest dijous, dia 5 de febrer, la notícia més esperada per als usuaris de la línia R4 que fan el trajecte de Terrassa a Manresa. Després de setmanes tallada la circulació en aquest tram, per risc de despreniments i inestabilitat de la xarxa, s’ha donat el vistiplau perquè es recuperi la normalitat del servei.

“Des d’aquest migdia, es recupera a Rodalies el servei complet a la R1 i a la R4. Les exploracions fetes aquest matí certifiquen l’operativitat dels trams entre Blanes i Maçanet i Terrassa a Manresa, que romanien tancats”, ha manifestat a través de les xarxes socials.

Tanmateix, des de Transports informen que es mantindrà, almenys durant uns quants dies, els serveis alternatius amb autobús, “per ajudar a la millor mobilitat”. Santano afirma que “continuem treballant per sumar, dia a dia, més trams i serveis”. Així ho ha corroborat Rodalies, poc després, informant que el servei de tren llançadora passarà cada hora, mentre que es manté el bus complementari. EL missatge però ha creat certa confusió entre els viatgers que utilitzen les parades intermèdies, ja que no s’especifica si els combois s’aturaran o no.

S’obre el túnel de Rubí per les mercaderies

El secretari socialista també ha confirmat que el túnel de Rubí es reobre aquest mateix dijous, amb la voluntat que es pugui recuperar el trànsit de mercaderies en l’accés al Port de Barcelona. Recorden que les obres continuaran, però que “les farem compatibles amb el pas de mercaderies”.

Finalment, pel que fa a Carreteres, Santano apunta que ja s’ha construït el mur de contenció a l’alçada de Gelida, i que segueixen fent-se els treballs sobre el talús i la mateixa carretera. Així doncs, la previsió és que es pugui recuperar el trànsit rodat amb normalitat a partir de la setmana vinent, si es mantenen els terminis fixats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa