Reobre el tram de la R4 a Gelida però es manté alterat el servei fins a Manresa. Aquest dimarts, dia 7 d’abril, coincidint amb el retorn de Setmana Santa, els usuaris han vist ‘ressuscitar’ la circulació dels combois entre Sant Sadurní i Martorell Central. D’aquesta manera, es recupera la connexió en tren amb Barcelona, sense necessitat de transbordament, per a tots els residents a Gelida, Sant Sadurní d’Anoia, Lavern-Subirats, la Granada, Vilafranca del Penedès, els Monjos, l’Arboç i el Vendrell.
Així doncs, s’ha recuperat la relació ferroviària completa entre Sant Vicenç de Calders i Terrassa Estació del Nord. Això és gràcies al fet que els sindicats CCOO, UGT, Semaf i SF van donar llum verda la setmana passada als anomenats gràfics de línia, és a dir, als horaris i serveis que els maquinistes de Rodalies han de complir a tota la xarxa, segons subratlla l’Agència Catalana de Notícies. Amb l’aprovació d’aquest document, es va donar el primer pas per recuperar el servei total a l’R4, que estava paralitzat per la falta de consens en aquest àmbit.
La reobertura del tram s’ha fet amb molts menys usuaris dels que eren habituals abans de l’accident a Gelida. Tant les andanes com els trens que arribaven en tots dos sentits anaven força buits i els usuaris consultats, en general, no tenien gaire confiança en el servei. “La meva confiança en Rodalies és la que és. El millor que poden fer és mantenir els busos uns dies perquè no descarto que s’hagin de tornar a utilitzar”, afegia el Jordi mentre s’esperava a l’andana. Els viatgers que venien de Martorell, al seu torn, explicaven que el tren ha passat pel lloc de l’accident a baixa velocitat i que, tot i que no temien per la seguretat, han sentit, com reconeixia el Damià, “alguna cosa especial” recordant que hi va morir un maquinista.
Servei llançadora i per carretera
Tanmateix, pels usuaris de la R4 no tot són bones notícies. Perquè el servei entre les estacions de Terrassa Estació del Nord i Manresa continua alterat. Rodalies informa que es manté el servei d’un tren llançadora entre les dues capitals, el que suposa la circulació només d’un tren cada hora. Per això, es manté el servei complementari per carretera, amb el qual es fan totes les parades. Des d’Adif no han informat de quan està previst que el tram entre Terrassa i Manresa recuperi la normalitat, però va condicionat als treballs de millora de la línia en aquells punts que estan subjectes a limitacions de velocitat.

