Quatre milions per millorar el túnel de la B-40 al seu pas per Can Trias. Tot i que el Quart Cinturó ja fa setmanes que es troba en funcionament, les obres no s’acaben. Després de fer una actuació de restauració paisatgística a tot el tram que passa per Viladecavalls, i que no ha estat lliure de queixes per les pudors derivades de l’adob utilitzat, ara li toca al túnel. Estem parlant de de poc més de mig quilòmetre (dels punt quilomètric 8,3 al 8,9), dins de la urbanització de Can Trias, i que és fonamental per a la circulació dels vehicles que circulen cap al nord de Terrassa, Rellinars i Matadepera.
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat aquesta setmana les actuacions per adequar l’entorn de la infraestructura i per impermeabilitzar-ne la cobertura. Els treballs a l’autovia, que encara està pendent de calendaritzar-los, tenen un pressupost de 4 milions d’euros (IVA inclòs).
Actuacions a la coberta, terreny adjacent i Torrent de Sant Miquel
Els treballs s’han distribuït en 3 tipus d’actuacions. Segons informa el Ministeri en un comunicat, les obres consistiran en:
Dotar de pendent i impermeabilitzar l’estructura: Es dotarà a la coberta d’un pendent d’aproximadament el 1,8%, de dos aiguavessos, mitjançant un farciment d’argila de 40 cm de gruix en el carener. Sobre aquest farciment es col·locarà una làmina separadora de polipropilè sobre la qual s’executarà una capa de regularització de 4 cm de gruix de morter de ciment, que servirà de base per al tractament d’impermeabilització, mitjançant membrana de revestiment. Sobre aquest revestiment s’executarà una última capa de protecció de morter de ciment de 2 cm de gruix.
Restauració morfològica del terreny adjacent al tram cobert: En la banda de terreny que queda entre l’estructura de cobriment i el barri de Can Trias es projecten un aparcament en superfície i un espai pavimentat destinat a zona multiusos; una vorera de 2 m al llarg del Carrer Pintor Greco i camins d’accés per a les tres sortides d’emergència de l’estructura; un tancament de la coberta de l’autovia B-40 mitjançant clos metàl·lic, tancament vegetal espinós i dunes de terra; plantació d’arbratge, tractaments amb hidrosembra i superfícies amb paviment de sauló en les zones de parc urbà.
Condicionament del Torrent de Sant Miquel: El projecte defineix diverses solucions per a reparar el llit d’aquest torrent, entre les quals destaquen la reposició del llit en uns 96 m en el tram sota l’estructura de la carretera C-28, la reparació de l’escullera que protegeix la canalització de l’aigua desguassada per l’estructura, o la protecció dels talussos dels marges del llit en els quals s’han detectat erosions localitzades.
