MónTerrassa
Un nou camí per anar caminant o en bici fins al Parc Audiovisual
  • CA

Nou carril de vianants i bicis per enllaçar Terrassa i Matadepera. Aquest dimecres, dia 10 de setembre, Diputació i Ajuntaments dels dos municipis implicats han presentat oficialment el projecte de prolongació del carril adjacent a la carretera BV-1221, entre la rotonda d’accés a Matadepera i la intersecció amb el vial d’accés a l’Euncet.

L’acte ha comptat amb la presència dels dos alcaldes, Jordi Ballart i Guillem Montagut, els tinents d’alcalde terrassencs Xavier Cardona, Patricia Reche i Montserrat Alba; el diputat i president delegat de l’àrea de Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès; i el gerent de Serveis de Infraestructures viàries i mobilitat de la Diputació, Valentí Aceña.

Presentació del nou projecte de carril de vianants i bicicletes entre Terrassa i Matadepera | Aj. Terrassa

Un tram de prop de mig quilòmetre de longitud

Les obres de prolongació del camí de vianants i via ciclable adjacent a la carretera BV-1221, entre PK 2+560 (rotonda intersecció BV-1275) i el PK 3+070 (Camí del Mas Rubial), creuant la rotonda de connexió amb la BV-1274 (accés al Parc Audiovisual) al PK 2+980, serviran per donar “continuïtat” al tram existent per a ciclistes i vianants que hi ha entre Terrassa i la rotonda BV-1275. Estem parlant d’un tram de més de mig quilòmetre de longitud.

Les obres estaran cofinançades entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Terrassa. El pressupost de licitació de l’obra ascendeix 805.089,63 € (IVA inclòs) i la durada prevista quan comencin les obres, “possiblement a finals del 2026”, és de set mesos. Així doncs, fins a l’últim trimestre de 2027 no entraria en funcionament.

El nou itinerari planteja la construcció d’un carril de vianants de dos metres d’amplada i un carril bici de dos metres i mig; així com la instal·lació de nou enllumenat; la instal·lació de cunetes longitudinals i col·lectors transversals; la implantació de mesures correctores amb plantacions d’arbres, arbustives i hidrosembra; la substitució de trams de canonada d’aigua de fibrociment per fosa dúctil i la reposició del tram de canonada de gas natural afectada per obres.

Plànol amb el prolongament del carril bici entre Terrassa i Matadepera | Aj. Terrassa


Comparteix

Icona de pantalla completa