El peatge de la C-16 al seu pas per Terrassa tornarà a pujar de preu durant el 2025. Així ho mostren les dades del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, que publica que els quatre peatges que té actualment la Generalitat de Catalunya patiran un increment al voltant d’un 1,7% i un 1,8%. En el cas contret de la C-16 entre Terrassa, Sant Cugat i Manresa l’increment serà de l’1,8%, novament convertint-se en el peatge on més apujarà el preu.
Així, i d’acord amb les dades de Territori per a turismes, a la C-16 el tram Sant Cugat-Terrassa, a la barrera troncal de Les Fonts, costarà a partir d’ara 1,39 euros entre setmana, i 3,1 euros en dissabtes, diumenges i festius. El tram entre Terrassa i Manresa, en el peatge troncal de Sant Vicenç de Castellet, i costarà 5,64 euros entre dilluns i divendres en hora punta, i 9,48 euros per a la resta de moviments. El mateix tram per la barrera lateral de Sant Vicenç de Castellet suposarà un cost per turisme de 2,83 euros entre setmana i de 4,76 euros per a la resta de moviments.
Pel que fa a la resta de peatges catalans, aquests també patiran un increment, però no tan elevat com el de la C-16. En concret, l’increment serà de l’1,71% al Túnel del Cadí, que passarà a costar 14,16 euros als turismes sense bonificacions i no residents, i de l’1,72% als Túnels de Vallvidrera, que costaran 4,56 euros en hora vall i 5,13 en hora punta per als cotxes. Per la seva banda, l’increment als diversos trams de la C-32 entre Castelldefels, Sitges i el Vendrell, que inclou bonificacions per a la mobilitat obligada, serà de l’1,7%.
Es manté la gratuïtat per mobilitat obligada entre Terrassa i Manresa
Entre les mesures que es mantenen, hi ha la gratuïtat de les rondes de Manresa i Penedès, i a la mobilitat obligada entre Terrassa i Manresa i entre Sitges i el Vendrell. Així mateix, hi ha bonificacions del 75% als vehicles de zero emissions i del 30% als de baixes emissions, vigents fins al 2027. Des de l’Agència Catalana de Notícies destaquen que l’actualització de preus per aquest 2025 és la més baixa dels últims exercicis, ja que l’any passat van pujar un 5,4%, i ho havien fet un 7,3% el 2023 i un 3,5% el 2022. Així mateix, aquest increment està per sota de la que farà l’Estat de forma general a les seves autopistes, que se situarà al 2,86%.