MónTerrassa
El peatge de la C-16 a Terrassa, el que més pujarà de preu el 2024

El peatge de la C-16 al seu pas per Terrassa és qui més pujarà de preu per al 2024. Així ho ha donat a conèixer aquest dimecres, dia 27 de desembre, el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), que publica que els quatre peatges que té actualment la Generalitat de Catalunya patiran un increment al voltant del 3%, i d’aquests, el que correspon al tram entre Sant Cugat – Terrassa – Manresa, serà de fins al 3,5%.

Des del Govern català recorden que les noves tarifes fixades per a l’any vinent prenen com a mesurador la variació anual de l’Índex de Preus de Consum (IPC) del mes d’octubre, que va ser del 3,5% a l’Estat. La formula també té en compte un coeficient corrector entre el trànsit real i el previst anys enrere.

A la C-16, per exemple, el peatge entre Sant Cugat i Terrassa de dilluns a divendres per un turisme passarà de costar 1,62 euros a costar-ne 1,68.

Segons recull l’Agència Catalana de Notícies, l’increment també es farà notar al Túnel del Cadí, al de Vallvidrera i la C-32 a l’eix Castelldefels – Sitges – el Vendrell on les tarifes pujaran un 3,33%. Així, per exemple, creuar el Túnel del Cadí per un turisme passarà dels 13,48 euros actuals fins als 13,92 euros. Al seu torn, els túnels de Vallvidrera seran 14 cèntims més cars a l’hora baixa, fins als 4,48 euros; i 16 cèntims més a l’hora punta, fins als 5,04 euros. A la C-32, el tram entre Castelldefels i Sitges l’increment en la barrera troncal de Vallcarca serà de 26 cèntims, fins als 8,05 euros.

S’amplien els descomptes

Per compensar l’increment de preus en els peatges de la Generalitat, el Govern ha anunciat que el pròxim 1 de gener passaran a ampliar-se els descomptes tant per la C-16 com per a la C-32. D’aquesta manera, a la C-16, s’avançarà l’hora punta del matí a les 6.30 hores en els descomptes de dies no festius, que s’apliquen actualment a les barreres de Sant Vicenç de Castellet en ambdós sentits.

Mentre que a la C-32, s’incrementa fins al 75% el descompte per mobilitat obligada en el tram entre Sitges i el Vendrell amb l’objectiu de fer “més atractiva” l’autopista i alleugerir de trànsit la C-31 (actualment la bonificació és del 70%).

Fonts del Departament de Territori han assegurat a ACN que el Govern assumeix al voltant de 50 milions d’euros anuals en bonificacions, descomptes i reduccions als peatges. A més, han indicat que l’executiu treballa en polítiques encaminades a fomentar la descarbonització de la mobilitat i en l’aplicació dels criteris de la UE, que insten al pagament per ús de les vies.

Comparteix

Icona de pantalla completa