MónTerrassa
Pas endavant per construir el túnel ferroviari entre Barcelona i Sant Cugat

Pas endavant per construir el túnel ferroviari entre Barcelona i Sant Cugat. La consellera de Territori, Ester Capella, ha anunciat aquest divendres dia 24 de novembre, en una conferència al Cercle d’Infraestructures que el Govern licitarà properament la redacció de l’estudi informatiu per al túnel de Collserola, el que suposarà una ampliació de la capacitat de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

En aquest sentit, la màxima responsable política ha recordat que malgrat que la línia és una de les més importants del país -per volum de passatgers-, ha quedat antiquada i cal renovar-la. “Constitueix un eix fonamental en la mobilitat metropolitana i és clau per assolir una mobilitat sostenible entre el Vallès i Barcelona. No obstant això, es tracta en bona part d’una línia de fa més de cent anys, dissenyada amb criteris i necessitats allunyades de les actuals”, ha recalcat.

A més, ha subratllat que malgrat que en els darrers anys s’han incrementat les freqüències de pas amb 24 trens en hora punta, la demanda continua sent cada vegada més elevada, i que amb el túnel de Collserola permetrà “treure el màxim rendiment de la infraestructura actual”. Ara, per tant, “la línia Barcelona – Vallès requereix un plantejament estratègic que li permeti seguir contribuint a un sistema sostenible de mobilitat metropolitana”, ha ressaltat Capella.

Més trens i menys temps de recorregut

L’aposta per a la creació d’un túnel entre Barcelona i el Vallès arrenca l’any 2019, quan Territori va encarregar un estudi sobre quines opcions hi havia per a la línia per continuar millorant-ne la capacitat. En aquí ja es plantejava el túnel com a opció. Des del Govern de la Generalitat expliquen que aquesta nova infraestructura “permetria una reducció del temps de viatge de pràcticament 15 minuts i multiplicaria per 2,5 la capacitat actual de transport, passant de 60 a 150 milions de viatges anuals”. A més, facilitaria la integració urbana de l’estació de Sant Cugat i permetria impulsar nous intercanviadors al centre de Barcelona per facilitar l’enllaç entre diferents operadors de transport.

La consellera ha anunciat aquest divendres que, properament, el Govern licitarà la redacció de l’estudi informatiu que desenvoluparà les alternatives seleccionades a l’estudi inicial i determinarà la millor alternativa. També permetrà disposar d’un disseny detallat i d’una identificació dels aspectes tècnics, ambientals i pressupostaris lligats a l’execució del túnel, les seves terminals i la seva funcionalitat ferroviària.

Conferència al Cercle d’Infraestructures amb la consellera Capella | Gencat

Comparteix

Icona de pantalla completa