MónTerrassa
Un pas per connectar Terrassa amb Barcelona amb FGC pel túnel d’Horta

El departament de Territori de la Generalitat de Catalunya treballa en els estudis per a construir un segon túnel de la línia Barcelona-Vallès d’FGC, que permetria reduir el temps de trajecte i duploicar la capacitat actual. Terrassa el vol i el reclama. Per quina raó? Per disposar d’un metro que porti als barris del sud i del sud-est de Terrassa com Can Palet, Ca n’Anglada i Montserrat -on hi ha d’anar una estació-, per tenir per fi servei directe amb la Universitat Autònoma de Barcelona que acabi amb els transbordaments a Sant Cugat, per aconseguir una nova connexió amb la Sagrera de Barcelona”, i també per disposar d’una parada a L’Hospital Universitari de Terrassa. A més de descongestionar els trens que ara surten de la capital del Vallès Occidental i tenen el final de línia a Plaça de Catalunya. I s’obriria una nova porta a la Barcelona Est, on ara es triga semre més d’una hora i s’empra el transport públic.

El Govern analitzarà la connectivitat ferroviària entre el Vallès i l’àrea de Barcelona pel corredor d’Horta, fent compatibles possibles traçats de noves infraestructures, actuacions ja previstes tant a la xarxa d’FGC com a la de Rodalies i millores d’infraestructures o serveis ja existents. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla, ho ha exposat en el decurs de la reunió que han mantingut el Departament de Territori i representants del Consell Comarcal del Vallès Occidental i dels ajuntaments de la comarca.

L’estudi tindrà en compte possibles traçats d’un túnel per Horta que permetria captar noves demandes i fer serveis passants a Plaça Catalunya. Així mateix, també s’estudiaran les actuacions de millora al corredor de l’R4 –com el túnel de Montcada, inclòs al Pla de Rodalies, i l’increment de freqüències– juntament amb actuacions complementàries, que podrien assolir també funcionalitats de millora de la connectivitat del sector del Parc de l’Alba i l’UAB amb el Barcelonès Nord.

Projecte del túnel d'Horta | Gencat
Projecte del túnel d’Horta | Gencat

La línia del Vallès d’FGC

La línia del Vallès d’FGC constitueix un eix fonamental en la mobilitat metropolitana i és clau per assolir una mobilitat sostenible entre el Vallès i Barcelona. En els darrers anys, la línia ha experimentat un gran creixement en la demanda que portarà la infraestructura al límit de la seva capacitat en els propers anys. Així, s’han implantat noves freqüències a la línia d’FGC amb 15 nous trens i noves instal·lacions que han permès un servei de 24 trens en hora punta.

El Departament de Territori ja ha encarregat a l’empresa pública Ifercat la licitació de la redacció de l’estudi informatiu per a construir un nou túnel entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès. Aquesta infraestructura al corredor de Vallvidrera donaria resposta a la saturació actual de la línia d’FGC, que actualment registra més de 60 milions de viatges anuals, i a la demanda futura de mobilitat entre Barcelona i el Vallès.

Comparteix

Icona de pantalla completa