L’escola França viurà un setembre de canvis en el seu entorn. Els infants veuran el pròxim dilluns dia 8 de setembre com l’accés al centre educatiu serà ben diferent. Aquesta setmana, operaris de l’Ajuntament de Terrassa estan treballant a contrarellotge per finalitzar el projecte d’obres que ha de permetre incrementar “la seguretat i l’accessibilitat” dels alumnes.
Aquest dimarts, dia 2 de setembre, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat de la regidora d’Educació, Patricia Reche; el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat i regidor de Mobilitat, Xavier Cardona; i la regidora del Districte 4, Laura Rivas; així com de representants de l’Associació de Veïns de Ca n’Aurell; de l’AFA de l’Escola França i de la mateixa direcció escolar; ha visitat els treballs de pacificació de l’accés.

Pilones per barrar el pas i zona d’aparcament escolar
I en què consisteix la pacificació? El principal element recau en unes pilones. Aquestes tenen la missió de restringir de forma permanent el pas de vehicles pel carrer de Frederic Soler, en el tram comprès entre el carrer d’Ausiàs March i el passeig Vint-i-dos de Juliol. Paral·lelament, s’efectuara el canvi de prioritat de pas a la cruïlla de 22 de Juliol amb el carrer de Frederic Soler. “Es vol així millorar la seguretat i accessibilitat dels infants en evitar el pas de vehicles fent maniobres davant els accessos escolars i el risc d’atropellament que això suposa”, informen des del govern municipal en un comunicat.
Perquè les famílies puguin deixar els infants a lloc segur, des de l’Ajuntament apunten que s’habilitarà un aparcament lliure amb reserva escolar a l’actual zona de càrrega i descàrrega del carrer d’Ausiàs March i que també s’està estudiant la possibilitat d’instal·lar un espai d’estacionament de bicicletes i patinets.
El projecte ha estat el resultat d’un treball previ per part del Servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa i del Servei d’Educació, els quals han recollit les necessitats dels col·lectius implicats. Així, des de Mobilitat informen que abans d’aplicar aquesta mesura es va estudiar els aforaments del carrer afectat per quantificar el nombre de vehicles que l’utilitzaven. L’objectiu ha estat garantir que el nou itinerari que es proposa sigui viable i eficaç.
