El pròxim dilluns, dia 5 de juny, comencen les obres per millorar l’accessibilitat dels carrers de la Mina i Societat. Es tracta de la primera fase d’urbanització i està previst que s’allargui fins al 16 de juny. Com a conseqüència dels treballs, hi haurà afectacions al trànsit i al transport públic. Aquest projecte forma part del Fons de Recuperació Next Generation de la Unió Europea. S’ha adjudicat a Asfaltos Barcinos per un pressupost de poc més de 335 mil euros amb IVA inclòs.
El servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa informa que únicament es permetrà l’accés als garatges del carrer de la Societat, el qual mentre durin les obres, serà de de doble sentit. Mentre durin les afectacions, es podrà accedir a la plaça de la Creu Gran i recuperar l’itinerari d’entrada a la plaça del Doctor Robert des de l’Estació del Nord pels carrers del Nord, Sant Isidre, Pantà, Rasa, Nou de Sant Pere, Passeig i Sant Joan, a excepció dels autocars, que podran fer-ho per la plaça del Doctor Robert, el passeig de Vint-i-Dos de Juliol i el carrer de Salmerón.
Durant aquesta primera fase, els autobusos urbans de les línies 3, 6 i 7 circularan pel passeig Vint-i-Dos de Juliol, el carrer de Salmerón i el pont del Parc de Vallparadís. S’anul·laran les parades de “Sant Ignasi” del carrer del Nord i “Creu Gran” del carrer de la Societat.

Plataforma única i ampliació de voreres
El carrer té una secció de voreres d’amplada mitja de 0,80m a cada costat, i calçada de 3,66m, i la prioritat la tenen actualment els vehicles. Les voreres no compleixen les mides mínimes per considerar-les accessibles. Això es vol canviar. El projecte contempla fer plataforma única ampliant i regularitzant les voreres amb l’objecte de prioritzar i donar més protagonisme al vianant.
Hi ha diversos accessos a aparcaments i habitatges privats que el projecte tracta amb el reforç del paviment i base corresponents. El carrer actualment no disposa d’arbrat en cap vorera. Per l’escassa amplada del carrer, el projecte no contempla la disposició d’arbrat sobre el carrer de La Mina, però sí en l’ampliació de la vorera del carrer del Nord.
Així mateix, s’aprofitaran les obres per substituir el tram malmès del col·lector existent, ja que es considera que el seu estat “és dolent”. Es canviarà per un altre de la mateixa capacitat i se n’afegirà un segon per disminuir la distància amb els pous existents. A més, es col·locaran embornals de recollida d’aigua -cosa fins ara inexistent- i es connectaran als col·lectors.